کنایه روزنامه زنجیره‌ای به مرد خاکستری اصلاحات؛

بده بستانی میان قالیباف و اصلاح‌طلبان است؟!/ خوئینی‌ها سناریو «شهر سوخته» اصلاح‌طلبان را باطل کرد

تعریف و تقدیر برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلبی از خدمات قالیباف در شهرداری تهران عصبانیت شدید رسانه‌های این جریان در پی داشت.

بده بستانی میان قالیباف و اصلاح‌طلبان است؟!/ خوئینی‌ها سناریو «شهر سوخته» اصلاح‌طلبان را باطل کرد

به گزارش ۸دی، اصلاح‌طلبان یکبار دیگر ماشین تخریب خود را علیه محمدباقر قالیباف، شهردار سابق پایتخت روشن کرده بودند که با اظهار نظرهای متفاوت از سوی سید حسن خمینی، موسوی خوئینی‌ها و علی مطهری مواجه شدند. این موضوع موجب خشم و عصبانیت برخی از رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب شد.

اینکه نوع مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران حتی شخصیت‌هایی از جناح مقابل را به تحسین واداشته بر خشم و عصبانیت برخی اصلاح‌طلبان و جراید این جناح افزوده است.

در همین رابطه،‌ روزنامه آفتاب یزد با کنایه به سخنان موسوی خوئینی‌ها نوشت:‌

«انتخابات که تمام شد، شورای شهر جدید هم که به خیر گذشت (!) و شهردار جدید هم که از سوی شورای شهر برگزیده شد، انگار نه انگار که قالیباف همان کسی است که او را زیر رگبار مسلسل انتقاد و اتهام می‌بستندحالا قالیباف تبدیل به همان مدیر جهادی شده که اصولگرایان از آن دم می‌زنند. سیدحسن خمینی از خاطرات مردم‌داری قالیباف می‌گوید و حالا در جدیدترین اقدام، موسوی خویینی‌ها دیگر روحانی اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به نجفی می‌نویسد:” مایلم، با عرض پوزش، مطلبی را یادآور شوم و آن این است که لطف بفرمایید و برخلاف آنچه در ماه‌های گذشته در برخی محافل و در بعضی رسانه‌ها رواج داشته است، جنابعالی سنت حسنه‌ای را که درخورِ شان و شخصیت شماست در پیش بگیرید. در ماه‌های گذشته، اینجا وآنجا، همه سخن‌ها بر سر این بوده است که شهرداری در گذشته چه مشکلاتی به وجود آورده است و چه گرفتاری‌هایی را به ارث گذاشته است و»

در بخش دیگری از سخنان موسوی خوئینی‌ها با تمجید از مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران آمده است:‌

«بنده اطلاعات لازم را برای داوری درباره آنچه گفته می‌شد و یا گفته می‌شود ندارم، اما در سال‌های گذشته، تهران را هر سال آبادتر از سال‌ قبل دیده‌ام. سال‌ها پیش، بنده از یکی از دوستان مشترک، که قطعاً جنابعالی هم وی را صاحب‌نظر در امور شهری تهران بزرگ می‌دانید، درباره مدیریت آقای قالیباف سوال کردم. آن دوست محترم از توانایی و مدیریت قابل قبول ایشان یاد کرد.»

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد می‌افزاید:

«خویئنی‌ها که گهگداری اورا یکی از تاثیرگذاران راه اصلاحات می‌دانند در اقدامی قابل تامل و نامه‌ای بحث برانگیز اینبار نه تنها به مدح و ثنای مدیریت قالیباف پرداخته بلکه از نجفی به عنوان شهردار آینده نیز خواسته تا زیاد حرفی از مشکلات گذشته نزند و کار خودش را بکند. یعنی یک وقت به قالیباف و نحوه مدیریتش نقدی وارد نکند»

این رسانه در ادامه با اتهام‌ زدن به خوئینی‌ها می‌افزاید:‌«بی‌اختیار با این نگاه موضوع بده بستان‌های پنهانی به میان می‌آید. نکند برخی از چهره‌های معروف اصلاح‌طلب واقعا این روزها با قالیباف قرار و مدارهایی بسته‌اند؟»

این روزنامه در لحنی قابل تاملی می‌نویسد:

«آیا باید این اظهارنظرهای چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب را به حساب تعامل و اعتدال گذاشت و یا به حساب کوته‌نگری و سیاسی کاری جریان اصلاح‌طلب؟ و آیا اساسا سایر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز با این خط مشی خوئینی‌ها موافق‌اند؟»

اصلاح‌طلبان تا پیش از این با حربه تخریب قالیباف بیان می‌کردند که او «شهر سوخته» تحویل مردم تهران و شهردار بعدی داده است. از این رو وقتی برخی از اصلاح‌طلبان خلاف این مشی تخریبی عمل و تهران را آبادتر از گذشته توصیف کردند، تندروهای این جناح شروع به تخریب شخصیت‌های خود کردند. جالب اینجاست که سطح این تخریب‌ها آنقدر زیاد است که اصلاح‌طلبان شخصیت‌های کلیدی خود را هم به زد و بند با طرف مقابل متهم کرده‌اند. البته تنها خوئینی‌ها از خدمات قالیباف تقدیر نکرده است و علی مطهری نیز بیان داشته به سبب قابلیت و توانایی قالیباف به دولت پیشنهاد کرده بودیم که وی را به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی کند که آنان قبول نکردند.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه