خبرنگار: جواد زادیوسف
رییس دانشگاه فرهنگیان گیلان در گفت‌وگو با 8دی:

امسال ۲۰۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان گیلان پذیرفته می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان گفت: هر گونه استخدام و جذب در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود مگر اینکه مجلس تصویب کند.

امسال ۲۰۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان گیلان پذیرفته می‌شود

سعید احدزاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی از رشت با بیان اینکه اسامی ۳۵۰ دانشجومعلم به اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارسال شده اظهار داشت: از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ شهریور گواهینامه‌های موقت این افراد تحویل اداره کل استان خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶۵۰ نفر نیروی جدید امسال برای جذب در دانشگاه فرهنگیان گیلان دعوت به مصاحبه شدند که نصف این افراد وارد دانشگاه می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان ادامه داد: امسال در کل کشور حدود ۱۰ هزار نفر افتخار دانشجو معلمی را پیدا می کنند که سهم استان گیلان ۲۰۰ نفر و در دو رشته مشاوره و علوم تربیتی خواهد بود.

احدزاده با اشاره به کمبود نیرو در مناطق محروم که با خروجی های امسال هم این کمبودها برطرف نشد اظهار کرد: قطعا به علت بازنشستگی های بسیار زیاد در آموزش و پرورش، این نیاز بیشتر خواهد شد اما دانشگاه فرهنگیان حاکمیتی و ماموریت گراست و جذب دانشجو در این دانشگاه به علت بورسیه بودنِ دانشجویان نیاز به ردیف استخدامی از سازمان برنامه و بودجه کشور دارد و از این رو دانشگاه به تعداد ردیف اختصاص داده شده معلم جذب خواهد کرد.

وی انتخاب دانشجومعلمان را بر اساس عدالت و شایسته سالاری دانست و افزود: مصاحبه با داوطلبین جدیدالورود از روز ششم تا دوازدهم شهریور ادامه دارد و بر اساس زمانبندی که در سایت پردیس ها و اداره کل آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده است و بر اساس حروف الفبا انجام خواهد گرفت و همه مراحل تشکیل پرونده و مصاحبه پزشکی و تخصصی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان گیلان خواهد بود.

احدزاده ادامه داد: این فرآیند در سه مرحله پزشکی، مصاحبه تخصصی و گزینش خواهد بود که در هر مرحله افراد متخصص حضور دارند و بر اساس دستورالعمل اقدام خواهند کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان گیلان با اذعان به اینکه مصاحبه گران بر اساس تخصص و برخی شایستگی‌ها انتخاب و جلسات توجیهی نیز برگزار شده است گفت: جلسات ستاد مصاحبه از دو هفته قبل به صورت منظم در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و تصمیمات اتخاذ شده است و احراز صلاحیت بر اساس کمیته تعیین صلاحیت علمی و حرفه ای قبلا انجام و همه مصاحبه گران دارای پرونده علمی و تخصصی هستند.

وی با تأکید بر لزوم پرورش معلمان خلاق در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: تراز علمی ۶۵۰۰ ملاک جذب دانشجومعلمان بوده و سایر شرایط در دفترچه ذکر شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه