مسئول کمیته خادمین سپاه قدس گیلان:

دفاع مقدس تفسیر عملی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست

مسئول کمیته خادمین سپاه قدس گیلان گفت: دهه ۶۰ ه.ش در کشورعزیز ما ایران،آینه ی تجسم سال ۶۱ ه.ق است،تا عظمت حماسه ی سرخ عاشورای حسینی، درآن تجلی یابد.

دفاع مقدس تفسیر عملی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست

به گزارش ۸دی، محمدعلی ستیزه مسئول کمیته خادمین سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبر نگار کوله بار در خصوص اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: دهه ۶۰ ه.ش در کشورعزیز ما ایران، آینه‌ی تجسم سال ۶۱ ه.ق است، تا عظمت حماسه ی سرخ عاشورای حسینی، درآن تجلی یابد.

بر همین اساس ۸ سال دفاع مقدس ما، تفسیر عملی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ست.

وی اظهار داشت: بر این باور،حضرت امام راحل عظیم الشان”چنین جنگی را نعمت و خلف صالحش حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) آن را یک گنج عظیم نام نهادند.

ستیزه خاطر نشان کرد: زائرین کربلای شهیدان که راهی سفربه سمت سرزمین نور هستند،در این سفر با سبک زندگی شهدا آشنا می شوند،در این سرزمین ها که معطر به عطر شهیدان، منور به قدوم اولیاءا… . پر و بال ملائکه ا… فرش آن دیار گردیده تشرف یافته و با شهدا معتکف می‌شوند.

جانشین اردویی، راهیان نور سپاه قدس گفت: راهیان نور، اقدامی است که نمی گذارد، فرهنگ دفاع مقدس، حماسه‌ها و شخصیت های بی نظیر انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شوند

وی افزود: برگزاری اردوی راهیان‌نور تاثیر فراوانی در بالا بردن بینش معنوی نسل جوان امروز دارد و فرصتی است تا آنان بتوانند با حضور در این مناطق به خودسازی بپردازند. آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت و ساده‌ زیستی و دلاور مردی‌های رزمندگان اسلام و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوها است.

مسئول کمیته خادمین شهدای سپاه قدس گیلان گفت:یکی از محورهای اصلی جهاد کبیر کادر سازی در تراز انقلاب اسلامی است،

وی افزود: از جمله ملاک ها و رمزهای موفقیت آمیزو تأثیر گذار،پرسش قبل از اقدام در کارهاست،قبل از اقدام هر چیزی از دین، از امام بایستی پرسید که اقدام ما درسته یا خیر؟

ستیزه در همین خصوص یادآور شد: ملاک دوم اقتدای در حین اقدام است، همانند نماز خواندن، یعنی زندگی را با جماعت انجام دهید، و از جمله ملاک های مهم و موفقیت استقامت تا پایان اقدام است، به مثابه «رهسپاریم، با ولایت تا شهادت».

وی ادامه داد: ملاک اصلی سفر به راهیان نوراست، که می تواند نتایج بسیار تأثیرگذار در بحث تعمیق،تکثیر و تداوم فرهنگ جهاد وشهادت که نمی گذارد هجمه ی سنگین فرهنگی در قلب و ذهن جوانان تأثیر گذار باشد.

جانشین اردویی راهیان نور سپاه قدس گیلان در پایان گفت: در این مأموریت اقیانوس بزرگ بسیج شهدا و امام شهدا کمک مان می کنند.و ان شاا… در دهه ی ۹۰ بتوانیم راهیان کربلا و راهیان قدس را با حضور مردم گسترش بدهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه