شب‌های جنبش سبز؛ الهه، هیلدا، و لاله در خدمت کِوین!

بیماری فرهنگی غرب‌زدگی، بیماری حقارت است که گوشه‌ای از آن در ماجرای دوستی الهه، هیلدا، و لاله با بازیکن آمریکایی تیم بستکتبال شیراز نمود پیدا کرده است.

شب‌های جنبش سبز؛ الهه، هیلدا، و لاله در خدمت کِوین!

به گزارش ۸دی، در سال ۱۳۸۶ ‹کوین› بازیکن آمریکایی سیاه‌پوست، به عضویت تیم بسکتبال شیراز درآمد و در سوپرلیگ بسکتبال ایران، تیم شیراز را همراهی کرد.

خانواده و نامزد وی در آمریکا منتظر او بودند. کوین در محل اقامت خود در شیراز، در یک آپارتمان با یک بازیکن صربستانیِ بسکتبال که او نیز در تیم شیراز بازی می‌کرد، هم‌خانه بود.

هنگامی که برای نخستین بار در شیراز برای فیزیوتراپی ورزشی به مطب رفت، با ‹هیلدا› یک دختر اصلاح‌طلب ایرانی آشنا شد.

‹هیلدا› که مبهوت دیدن یک سیاه‌پوست آمریکایی شده بود، خود را به کوین نزدیک کرد. اما این همه ماجرا نبود.

‹هیلدا› دو دوست دیگر خود یعنی ‹الهه› و ‹لاله› که از دوستان اصلاح‌طلب او بودند را نیز به آپارتمان کوین آورد و با او آشنا کرد. این سه دختر اصلاح‌طلب در آپارتمان کوین، بدون پوشش مناسب، به خدمت‌گذاری کوین مشغول شدند: از دادن چای و شیرینی و سِرو مشروب، تا هرچه کوین نیاز داشت!

‹الهه› یکی از این دختران اصلاح‌طلب، زندگی خود را تعطیل و خود را وقف کوین کرد. او که می‌کوشید تا هنرپیشه سینما شود، کوین را نماد قبله‌ی آمال خود یعنی آمریکا می‌دید و شبانه‌روز در خدمت او بود.

‹الهه› در مدت اقامت کوین در شیراز، هم‌چون یک راننده شخصی، و لیدرتور گردشگری خصوصی، او را به دیدن تخت جمشید و خرید از بازار سنتی، و تماشای مراسم عزاداری عاشورا و رستوران‌های گوناگون می‌برد.

در واقع بسکتبالیست آمریکایی گمنامی که از خانواده خود دور شده بود تا در یک تیم محلی دست چندمِ بسکتبالِ شیراز بازی کند، نباید به او سخت می‌گذشت و این مسؤولیت را دختران اصلاح‌طلب به عهده گرفته بودند!

در خرداد ۱۳۸۸ موسوی و کروبی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفتند و اردوکشی خیابانی کردند؛ جنبش سبز هشت ماه کشور را تا‌ آستانه فروپاشی سیاسی ـ اجتماعی پیش برد. ‹هیلدا›، ‹الهه›، و ‹لاله› دختران اصلاح‌طلب که اسکورت کوین را برعهده داشتند، اکنون به جنبش سبز پیوسته بودند و آتش‌بیار معرکه شدند.

❌❌❌❌❌❌

این‌که چرا دختران جنبش سبز، ماه‌ها خود را وقف یک بازیکن گمنام آمریکایی کردند و در آپارتمان او، سفره‌ی دل خود را برای او و بازیکن صربستانی، پهن کردند، یک پاسخ کلّی دارد، و آن اینکه چنین روی‌کردی، یک بیماری فرهنگی است. این بیماری فرهنگی با عنوان ‹غرب‌زدگی› در جامعه‌ی ایران شناخته شد که ادامه بیماری ‹فرنگی‌مآبی› است.

✅ بیماری فرهنگی غرب‌زدگی، بیماری حقارت است که گوشه‌ای از آن در ماجرای گرفتن ‹سلفی حقارت› در مجلس شورا بروز کرد.

❌ غرب‌زده‌ها که سبک زندگی آمریکایی و فرنگی را به فرهنگ ملی و اسلامی خود ترجیح می‌دهند، هرگاه یک شهروند غربی را ببینند، شیدای او شده، وی را مَحرم خود دانسته و او را تا اتاق خواب خویش هم می‌برند!!!

? یک غرب‌زده، هیچ تلقی روشنی از قاعده «نفی سبیل» در قرآن ندارد و می‌کوشد هر راه ممکن را برای سیطره‌ی غرب بر خودش و جامعه خویش بگشاید.

♨️ ماجرای آمدن کوین به ایران و چرخیدن پروانه‌وار دختران اصلاح‌طلب جنبش سبز در گرد وجود او، در فیلم مستند The Iran Job به تصویر کشیده شده است.

? این فیلم در سال ۲۰۱۲ توسط Till Schauder و Sara Nodjoumi ساخته شد. کوین به آمریکا برگشت و با نامزد خود leah ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد!!

منبع: https://t.me/Halalzadeha

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه