در اولین روز هفته دولت؛

دبستان ییلاقی قلعه بین در روستای مکش تالش افتتاح شد / تصاویر

در اولین روز از آغاز هفته ی دولت فرماندار تالش بهمراه معاون سیاسی و بخشدار مرکزی و جمعی از روسای ادارات برای افتتاح “دبستان ییلاقی قلعه بین” در روستای مکش حضور پیدا کرد.

دبستان ییلاقی قلعه بین در روستای مکش تالش افتتاح شد / تصاویر

به گزارش ۸دی، سید عیسی مهدوی در آیین افتتاح دبستان ییلاقی قلعه بین” در روستای مکش تالش ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های مستمر خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: کار ارزشمند شما خیرین عزیز در پیشگاه خداوند بی پاسخ نخواهد بود و تاثیرات مثبت این کار خیر را بمراتب در زندگی خود خواهید دید.

وی افزود: یکی از سختی‌های ساخت و ساز در مناطق ییلاقی مناسب نبودن بستر جاده‌های ییلاقی می‌باشد که سرعت روند فعالیت را برای بسیاری از خدمات‌رسانی‌ها کاهش می‌دهد‌.

مهدوی تصریح کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و بسترسازی جهت رفع موانع راه‌های ییلاقی متناسب با پیشرفت هر منطقه تا حد توان فراهم خواهد شد، تا هم دولت‌مردان و هم خیرین دلسوز بتوانند در راستای خدمت‌رسانی به مردم فهیم روستاها با سرعت و دقت بیشتری عمل کنند، کما اینکه توجه به مناطق محروم و روستایی همواره مورد تاکید و توجه دولت تدبیر و امید نیز بوده است.

گفتنی است مدرسه‌ی ییلاق قلعه بین روستای مکش در ۵۰ کیلومتری ارتفاعات شهر تالش واقع شده است.

این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۱۲۰متر مربع برای ۱۲ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر روستای مکش توسط دو تن از بانوان خیّر مدرسه ساز ساخته شد.

ساختمان این دبستان شامل دو کلاس، یک کتابخانه، یک نماز خانه، آبدارخانه و دفتر مدیریت می‌باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عزیز جوکندون تالش اودمه هونی
با درود بر شما مدیریت گرامی . دوست و استاد عزیز با توجه ب منابع بدست اماده از تاریخ تالش و وجود اثارهای باستانی در ان منطقه نتجیه گرفته میشود که تمام ان منطقه تالش و تالشی و تالش زبان بوده است و لازا لازم مبرم است که اسامی نام گذاری شده بر روی ان مناطق ب تالشی باشد و ترجمه نگردد . قله بین کلمه درستی برای منطقه تالش نیست و مطمعنن قله بن بوده است. درخواست میشود نام ان را ب نام اسلی ان قله بن برگردانده شود سپاس
در حاشیه