خطیب جمعه رشت:

دولت برای اشتغال جوانان تدابیری بیندیشد/ اگر تعرض به مسلمان صورت بگیرد نباید به مراسم حج رفت

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دولت باید پیگیری خود را برای اشتغال جوانان را افزایش دهد گفت: دولت باید راهکارهای بیشتری را برای افزایش اشتغال در نظر بگیرد.

دولت برای اشتغال جوانان تدابیری بیندیشد/ اگر تعرض به مسلمان صورت بگیرد نباید به مراسم حج رفت

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد در مورد ذی‌الحجه اظهار داشت: مراسم حج یکی از بزرگترین مراسم‌های مسلمانان است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه را باید ماه مناسک حج و به یاد آوردن خدا نامید بیان داشت: حج یکی از فروع دین در اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اگر فردی از لحاظ مالی توانایی دارد باید مراسم حج را به جای بیاورد گفت: خداوند بر حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) فرمود که این مراسم را به‌جای بیاورند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در هنگام حج ۶ منافع برای مسلمانان وجود دارد اظهار داشت: حج یک کنگره جهانی برای مسلمانان و نمایش قدرت است.

این مسئول با بیان اینکه از تمامیکشورهای دنیا مردم برای شرکت در مراسم حج شرکت می‌کنند گفت: در مراسم حج مشکلات مردم جهان بررسی و راهکارهایی برای مشکلات مسلمانان در نظر گرفته می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در مراسم حج سیاه و سفید با یکدیگر برابرند بیان داشت: تبعیض نژادی در مراسم حج وجود ندارد در حالی‌که این روزها یکی از مشکلات آمریکا تبعیض نژادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در مراسم حج از دیدگاه اسلام امنیت کامل برای تمامی مسلمانان برقرار است گفت: دنیای اسلام با تشکیل کنگره جهانی حج مشکلات جهان اسلام را حل می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه خداوندکعبه را وسیله‌ای برای سرپا ماندن مردم قرار داده است بیان داشت: خداوند حج را برای تقویت دین بنا نهاده است تا به کمک حج مشکلات مسلمانان برطرف شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دنیای اسلام این است که خانه خدا را خالی نگذارند و مراسم حج را به جای بیاورند اظهار داشت: یکی از اهداف نظام اسلامی برگزاری مراسم حج به‌صورت عزتمندانه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه آل سعود فکر می‌کنند که خانه خدا تبدیل به ملک شخصی آن‌ها شده است بیان داشت: آل سعود فکر می‌کند که کشورهای غیر هم‌فکر با آن‌ها حقی در مراسم حج ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از حاجی‌ها در مراسم حج به شهادت رسیدند افزود: اگر تعرض به جان و ناموس مردم مسلمان صورت بگیرد نباید به مراسم حج رفت.

قربانی با اشاره به اینکه آل سعود افراد زیادی را برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران واسطه کرد اظهار داشت: یکی از شرط‌های ایران برای آل سعود حفظ شان و ارزش ایرانیان در مراسم حج بود.

وی با بیان اینکه محل حل شدن مشکلات مسلمانان ساختمان سازمان ملل نیست بلکه مشکلات مسلمانان باید در مراسم حج حل شود افزود: هدف دشمنان اسلام تامین امنیت اسرائیل با ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان است.

امام جمعه رشت در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) در هفته آینده بیان داشت: بنای دانشگاه مدینه را امام باقر(ع) بنا نهاد و امام صادق(ع) به‌خوبی راه این امام را ادامه داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه  آیت الله حکیم یکی از بزرگترین علمای عراق بود خاطرنشان کرد: ۲۴ نفر از بیت آیت‌الله حکیم توسط رژیم صدام به شهادت رسیدند.

قربانی با اشاره به اینکه در روز عرفه تجمع مردم در مساجد چشمگیر خواهد بود افزود: شهدای زیادی در سال‌های گذشته در مراسم حج همانند شهدای جمعه خونین سال ۶۶ و شهدای منا تقدیم اسلام کردیم.

وی با بیان اینکه منافقین خسارت زیادی را به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند اظهار داشت: منافقان نخست‌وزیری را با بمب‌گذاری منفجر کردند و تعداد زیادی از مسئولان کشور را به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دولت باید پیگیری خود را برای  اشتغال جوانان در کشور افزایش دهد اعلام کرد: دولت باید راهکارهای بیشتری را برای افزایش اشتغال در نظر بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دولت در هفته آینده وزرا و معاونان خود را به شهرستان‌ها اعزام می‌کند اظهار داشت: ۸هزار پروژه در استان گیلان در دوره قبلی ریاست جمهوری اجرا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه