امام جمعه اسالم:

خانمی که ۳ روز قبل استخدام شده را مدیر کل کرده‌اند! / حرکات سخیف بعضی نماینده‌ها آبروی مجلس را برد

امام جمعه اسالم گفت: خانمی که تازه استخدام شده بلافاصله در دو جای حساس و کلیدی مدیر کل می‌شود، این با تدبیر سازگار نیست.

خانمی که ۳ روز قبل استخدام شده را مدیر کل کرده‌اند! / حرکات سخیف بعضی نماینده‌ها آبروی مجلس را برد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با بیان اینکه اگر خدای نکرده، گرایش حزبی ملاک قرار بگیرد و افراد ضعیف الایمان و معلوم الحال در عرصه های مدیریت قرار بگیرند، آینده کشور در خطر جدی قرار خواهد گرفت اظهار داشت: این روز ها خبر هایی از این دست به گوش می رسد که واقعا نگران کننده است. گاهی مسئولیت های بزرگ به افرادی داده می شود که هیچ تجربه و سابقه ای در آن رشته ندارد.

وی افزود: تدین، دین مداری، حسن سابقه، تجربه کاری، عشق به خدمت، سلامت فکر و عمل، پاکدستی باید در رأس ملاک های انتصاب مدیران جدید باشد. خانمی که سه روز پیش تازه استخدام شده بلافاصله در دو جای حساس و کلیدی مدیر کل می شود، این اصلا با تدبیر سازگار نیست.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه هفته دولت به جهت شهادت شهید رجائی و شهید با هنر نامگذاری شده است گفت: شهید رجایی با سیره اخلاقی پیامبر گونه اش، توانست برای همیشه تاریخ ، الگوی دولت مردان باشد. مهم ترین ویژگی پیامبر گرامی اسلام، امامان معصوم و شهید رجایی، دوری از تجملات و تشریفات و ریخت و پاش بیت المال و اموال عمومی و مردمی بود. با توجه به این که هنوز اوضاع اقتصادی بخش زیادی از مردم ایران، نا بسامان است و با توجه به فقر شدیدی که بر میلیون ها ایرانی سایه افکنده است، هرگونه رفتار تجملی، هرگونه حیف و میل بیت المال، هرگونه تشریفات پر خرج، زائقه عمومی مردم ایران را تلخ می کند. تدبیر ایجاب می کند دولت از هرگونه تشریفات و تجملات اجتناب کند و محبوب قلوب شود.

جدائی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید یقین بداند، هر چقدر، قانون گرا باشد، هر چقدر عدالت محور باشد، هرچقدر عشق خدمت به خلق الله را داشته باشد، هرچقدر در میدان مبارزه با فساد، نقش برجسته داشته باشد و از سلامت اقتصادی، اعتقادی و اخلاقی، بهره مند باشد، هر چقد بر ظرفیت های درونی و سرمایه های داخلی تکیه کند، هر چقدر به حکمت و خرد گرایی خودش را نزدیک کند، هم در پیشگاخ خداوند رو سفید خواهد بود، هم در میان مردم محبوب، هم در تاریخ سر بلند خواهد شد
هم در میان نیرو های اصیل و ارزشی و فرهیخته انقلاب ارجمند خواهد شد و از حمایت همه اقشار ملت برخوردار خواهد شد.

وی افزود: بزرگ ترین آفت دولت ها، بزرگ ترین رمز افول دولت ها، جناح گرایی، برخورد های جناحی، حزبی با سرمایه های انسانی جامعه است.

خطیب جمعه اسالم در خصوص انتخاب وزرا نیز اظهار کرد: الحمد الله انتخاب وزرای دولت هم توسط مجلس انجام شد و تا حد زیادی به اتمام رسید. ولی در این دوره، این احساس در خیلی ها ایجاد شد که: انگار تمام این بحث های داخل مجلس در مورد وزرا صوری بود. این روز ها مجلس در تیغ تیز انتقادات قرار دارد، از مجلس این دوره بوی مجلش ششم، استشمام می شود. حرکات سبک و سخیف و مضحک بعضی نماینده ها، آبروی مجلس را برد. در کشوری که به جهت شهادت محسن حججی دگرگونی ایجاد شده، شاهد رفتار هایی در مجلس هستیم دور از شأن جایگاه نمایندگی مردم بود واقعا برای خودم متاسفم که یک عده ای از قانون گذار های کشورم، از ساده ترین رفتار های دیپلماتیک و حتی آداب معاشرت هم بهره ای نبرده اند.

جدائی ادامه داد: در مجلسی که وزیر در نطق خودش، قول مساعد استخدام را به نماینده ها می دهد، البته قبلا هم ده بیست نماینده موافق اش را استخدام کرده،
چگونه می شود اطمینان کرد که مصالح کشور در اولویت قرار خواهد گرفت؟ مردم فهیم و هوشیار ما به دقت همه چیز را رصد می کنند و به خوبی همه چیز را تشخیص می دهند، بترسید از آن روزی که مردم به جوش و خروش بیایند و خودشان از مصالح کشور دفاع کنند و شما را بیرون بیندازند.

حجت الاسلام جدائی با اشاره به آغاز کار شوراهای اسلامی گفت: این روز ها، همزمان با آغاز هفته دولت، شوراهای شهر ها هم، فعالیت خودشان را آغاز کردند. من ابتدا آغاز فعالیت شورا های شهر و روستاها را تبریک می گویم و در ثانی انتصاب جناب آقای صداقت دوست را به عنوان ریاست شورای شهر اسالم تبریک می گویم. برای همه عزیزان شوراها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. امیدوارم بتوانند در بخش اسالم، تحول بنیادینی را ایجاد کنند. برای ایجاد تحول، شرط اول،تمام وقت در خدمت مردم و شهر بودن است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باید هر کدام از اعضای شورای شهر، دنبال کار و بار خودشان باشند، دنبال گرفتاری های زندگی خودشان باشند، شهر تبدیل به ویرانه می شود افزود: شوراها در تمام کشور، باید احساس مسئولیت کنند، عمران و آبادانی کشور در سایه پی گیری های آن ها محقق می شود. در شورا ها اگر آفت اختلاف و تفرقه و دو دستگی ایجاد بشود، این هم، شهر را به قهقرا می برد. بعضی شهر ها که پیشرفتی در آن ها نیست غالبا به خاطر اختلاف اعضای شورا ها با خودشان یا با شهردار است.  شورا ها مراقب باشند به هیچ عنوان به فکر منافع شخصی خویش نباشند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: در یکی از شهر ها، رییس شورا هنوز نیامده اسم یک بلوار بزرگ و مهم را به نام پدرشان که از بزرگان است زدند. در شهری که مرتب بلوار ها و اتوبان های بزرگ تأسیس می شود چه نیازی است اسمی که جا افتاده،جابجا کنند و اسم دیگری را جایگزین کنند. در این جا لازم می دانم از خدمات شبانه روزی شهردار اسالم جناب آقای شیلاتی تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به روز سه شنبه ۷ ذی حجه سالروز شهادت امام باقر (ع) در ۱۱۴ هـ ق گفت: یکی از ویژگی های امام باقر (ع) این بود که پیامبر گرامی اسلام، به جابر عبدالله انصاری، نوید ملاقات با امام باقر (ع) را داده بودند. این حدیث مشهور در واقع از مغیبات و معجزات روایات است که نشان می دهد پیامبر گرامی اسلام (ص)، قبل از تولد امام باقر (ع) مژده تولد او را داده است. البته از این دست روایات زیاد داریم که دقت در این گونه روایت ها، حجت را بر ما تمام می کند. دومین نکته برجسته زندگی امام باقر (ع) این است که در حدود ۵ سالگی، در حالی که کودکی خردسال بودند کربلا را درک کردند حادثه عظیم را به چشم خود دیدند. طعم اسارت را چشیدند، شاهد حوادث وخونبار کربلا بودند از آن جایی که این حادثه، جایگاخ والایی در میان مسلمانان پیدا کرد. تا آن چنان که یزید از مواضع خود عقب نشینی کرد اظهار پشیمانی و حتی حاکمان بعدی هم از این ظلم بزرگ، بیزاری جستند، همین سبب شد که امام باقر (ع) جایگاخ معنوی بالایی پیدا کنند.

جدائی افزود: امام باقر (ع) در زمانه ای به میدان فعالیت و خدمت به اسلام و انجام رسالت خویش قدم گذاشتند که جامعه اسلامی، تازه طعم یک آزادی نسبی را می چشید. بعد از قیام ها و انقلاب ها و جنبش ها و آشوب های فراوان، شرایط امنیتی ناپایداری در کل جامعه اسلامی حاکم شده بود. مروان بن حکم ها، عبدالله بن مروان ها، حجاج بن یوسف ثقفی ها، بر روی کار آمدند، هزاران جنایت کردند تا اوضاع را آرام کنند. اما این اوضاع پر آشوب تا ده ها سال بود. این شرایط تاثیرات منفی زیادی بر روند پیشرفت علمی، اقتصادی و اجتماعی و معنوی مردم و شهر های اسلامی گذاشت. در یک چنین شرایط بحرانی، امام نهضت علمی خود را به پا کردند و با تربیت شاگردان برجسته، جامعه اسلامی را متحول ساختند. امام باقر (ع) یکی از ارکان وحدت بخش بین امت مسلمان هم بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه