راهکار جدید ترامپ ضد برجام؟

آمریکا باز هم یک شرکت را به بهانه نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد

دفتر کنترل اموال خارجی خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شرکت مستقر در سنگاپور را به اتهام نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران جریمه کرده است.

آمریکا باز هم یک شرکت را به بهانه نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد با یک شرکت خدمات نفتی و حفاری مستقر در سنگاپور برای حل و فصل اتهامات مربوط به نقض تحریم‌های ایران به توافق رسیده است.

دفتر کنترل اموال خارجی که مسئول برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های تحریمی آمریکا است گفته شرکت «COSL Singapore» موافقت کرده برای حل و فصل اختلافات پیرامون ۵۵ مورد نقض قوانین تحریمی آمریکا مبلغ ۴۱۵۳۵۰ دلار به عنوان جریمه پرداخت کند.

مطابق این ادعا، این شرکت متهم است بین تاریخ‌های اکتبر ۲۰۰۷ تا فوریه ۲۰۱۳، از طریق شرکت‌های تابعه خود ۵۵ مورد سفارش مربوط به تجهیزات سکوهای نفتی را از ایالات متحده آمریکا به سنگاپور و امارات و در نهایت به سکوهای نفتی مستقر در آب‌های سرزمینی ایران صادر کرده و یا برای صادرات آنها تلاش کرده است.

این شرکت چندین شرکتی است که در روزهای گذشته به بهانه نقض قوانین تحریم‌های آمریکا درباره ایران جریمه می‌شود.

با آنکه اعلام جریمه علیه شرکت‌های متهم به نقض قوانین تحریمی روال مرسوم دولت‌های آمریکا قبل از اجرای برجام بوده، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی اخیراً با تشریح ساز و کارهای حقوقی زیربنای جرایمی که به تازگی توسط دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وضع می‌شوند آنها را جدیدترین راهکار دولت وی برای جلوگیری از تجارت مشروع شرکت‌های بین‌المللی با ایران در دوران پسابرجام خوانده است.

کارشناسان مسائل حقوقی در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال، گفته‌اند سیاست‌های زیربنای اعمال این جرایم می‌تواند تجارت مشروع با ایران در دوران پس از توافق هسته‌ای را دچار مشکل کند.

دولت آمریکا و سایر کشورهای طرف ایران در برجام از اعمال هر گونه سیاست با هدف جلوگیری از تجارت مشروع با ایران منع شده‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
و وزارت خارجه فقط به حفظ برجام می اندیشد. امریکا پیگیر بازرسی از مراکز نظامی و شاید منازل برخی از مقامات ماست. نظر سرداران دیپلماسی چیست؟ ما که برجام را قراردادی بین المللی می دانستیم چرا فقط با فلان خانم اروپایی مکاتبه می کنیم؟ چرا برجام برای حفظ خودش هم ناکارآمد است؟چرا وقتی امریکا برجام را نقض می کند و مسئولان می پذیرند که نقض صورت گرفته از ترس اعمال سیاست معروف به ماشه(که در برجام توسط امریکائیها تعبیه شد)شهامت شکایت از امریکا را ندارند؟مگر حضرات مدعی نیستند بند،بند برجام بر اساس عدم اعتماد به امریکا نوشته شده است؟! آیا ما در نوشتن برجام نقش داشتیم یا فقط زحمت امضای آن را کشیدیم؟
در حاشیه