رژ لب‌هایی که آلرژی می‌آورد

یک کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی درباره انتخاب محصولات آرایشی چشم و لب و چگونگی مصرف آنان توضیحاتی ارائه کرد.

رژ لب‌هایی که آلرژی می‌آورد

به گزارش ۸دی، مریم قیاسی با اشاره به ترکیبات رنگی آرایشی که برای زیباسازی پوست صورت و لب‌ها به کار می‌روند، اظهار داشت: انتخاب مواد آرایشی صورت بسیار مهم است، زیرا برای مدت طولانی در تماس مستقیم با پوست هستند.

وی، مواد آرایشی حاوی ضد آفتاب را موثر در جلوگیری از سرطان پوست و چروک بیان کرد و افزود: به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضد آکنه باشد که محصول را کمتر حساسیت‌زا کند.

قیاسی سایه چشم، خط چشم و ریمل را از انواع مواد آرایشی چشم نام برد و اظهار کرد: شستشو و مالش شدید چشم برای پاک کردن آرایش ممکن است مخرب باشد. اغلب مواد آلرژی ‌زا می‌توانند با انگشت به چشم وارد شوند.
وی افزود: مواد آرایشی حاوی آب (قابل شستشو) راحت ‌تر پاک می‌شوند.

به گزارش سازمان غذا و دارو – قیاسی با تاکید بر اینکه مواد آرایشی چشم نباید بین افراد مشترک باشد، گفت: بهتر است مواد آرایشی چشم هر سه یا چهار ماه عوض شوند، زیرا امکان آلودگی باکتریایی وجود دارد.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، به مواد آرایشی لب شامل رژ لب و براق کننده اشاره و اظهار کرد: مواد آرایشی لب، لب‌های ترک خورده و خشک را مرطوب و از آفتاب محافظت می‌کنند، بعضی از رژ لب‌هایی که برای مدت طولانی رنگ آنها باقی می‌ماند، ممکن است باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه