فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها:

سالیانه ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی طعمه حریق می شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالیانه به طور میانگین ۱۸ هزار هکتار اراضی ملی طعمه حریق می شود.

سالیانه ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی طعمه حریق می شود

به گزارش ۸دی، سرهنگ قاسم سبزعلی عصر سه شنبه در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت ۲ جنگلبان آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۳ ‌هزار هکتار آتش سوزی در اراضی ملی رخ داده و یکهزار و ۵۰۰هکتار آن متعلق به استان خوزستان است.
وی اضافه کرد: امسال ۳۰ نفر از متخلفان آتش زدن اراضی ملی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، همدان و ایلام دستگیر و زندانی شده اند و مطابق قانون، مجازات حریق‌ عمد، ده سال و حریق‌ غیرعمد حدود سه سال زندان است.
وی بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه تامین تجهیزات، امسال شاهد کاهش ۷۰ درصدی حریق در اراضی ملی استان‌های لرستان، همدان، ایلام، کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.
سبزعلی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک ۳۰ هزار پرونده تخلف در سازمان جنگل ها و مراتع تشکیل می شود، افزود : بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها مربوط به تصرف غیرمجاز زمین است و سالیانه میزان ارزش اراضی ملی بازگردانده شده به نفع دولت، حدود سه هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی در حوزه‌های مقابله با قاچاق چوب، حریق، چرای غیرمجاز دام، تخریب، تصرفات و تغییر کاربری فعالیت می‌کند و در راستای حفاظت از انفال الهی، ۱۵ شهید و بیش از ۵۰۰ مجروح را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ۲ جنگلبان آستارا، تصریح کرد: امیدواریم لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط ‌بانان در مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا زحمتکشان این عرصه از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.
سبزعلی افزود: دولت تدبیر و امید در این سال ها اعتبارات خوبی برای یگان حفاظت سازمان در نظر گرفته است و امسال نیز یکهزار میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان جنگل ها و مراتع اختصاص خواهد یافت.
وی با تقدیر از همکاری مردم در حفاظت منابع طبیعی، یادآور شد: هموطنان، تخلفات حوزه منابع طبیعی را می توانند به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه قائم مقام و معاون این سازمان و مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان از جنگلبانان بستری در بیمارستان شهید بهشتی آستارا عیادت کردند.
۱۴ میلیون هکتار جنگل در کشور وجود دارد و ۱۲ میلیون هکتار آن طبیعی و ۲ میلیون هکتار آن دست کاشت است.
یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با ۲ واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود ۳۰ نیروی انسانی فعالیت می کند.
خودروی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا عصر (شنبه) در بازگشت از ماموریت به دره سقوط کرد و مرگ۲ جنگلبان و مصدومیت هفت جنگلبان دیگر را سبب شد.
این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه