سخنگوی شورای منتخب پنجم شهر رشت:

انتشار لیست ۵ نفره برای انتخاب شهردار رشت فضاسازی رسانه‌ای است / شهردار از بین ۲۲ گزینه موجود انتخاب می‌شود

سخنگوی شورای منتخب پنجم رشت گفت: انتشار لیست چند نفره نامزدهای تصدی مسئولیت شهرداری رشت یک فضاسازی رسانه‌ای است.

انتشار لیست ۵ نفره برای انتخاب شهردار رشت فضاسازی رسانه‌ای است / شهردار از بین ۲۲ گزینه موجود انتخاب می‌شود

فاطمه شیرزاد ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی انتخاب شهردار است اظهار داشت: منتخبان شورای پنجم ۶ جلسه مختلف را برای انتخاب شهردار برگزار کردند و در جلساتی موضوع معیارها و شاخص‌های شهردار آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و از روز پنجشنبه ۲۶ مرداد، با توجه به فراخوانی که در خصوص معیارها و شاخص‌های شهردار رشت منتشر شده بود گزینه‌های نامزد شهرداری رشت به شورا مراجعه کردند و مقرر شد مصاحبه‌هایی با این نامزدها انجام شود.

وی افزود: مصاحبه‌ها از ۲۶ مرداد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام شد و روز گذشته این مصاحبه‌ها به پایان رسید که در مجموع ۴۰ ساعت و تعداد ۲۲ مصاحبه انجام گرفت و ۱۱ نامزد نیز انصراف دادند.

عضو منتخب شورای پنجم و عضو فعلی شورای شهر رشت ادامه داد: در بین گزینه‌های موجود نامزدهای مختلف  بومی و غیربومی داشته‌ایم.

شیرزاد درباره لیست ۵ نفر منتشر شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفت: این موضوع صبح روز گذشته مطرح شد در حالی که مصاحبه‌های ما بعد از ظهر روز گذشته به پایان رسیده است و من به عنوان سخنگوی شورای پنجم به شما می‌گویم که فعلا هیچ اتفاقی نیافتاده است.

وی تأکید کرد: انتشار این لیست چند نفره یک فضاسازی رسانه‌ای است و در واقع از بین ۳۳ نفر داوطلب تصدی شهرداری رشت هیچ جمع‌بندی نشده است و انتخاب شهردار بعد از هم‌اندیشی و مشورت با دیگر همکاران انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای منتخب پنجم شهر رشت گفت: با توجه به حضور تعدادی از اعضا در تهران مقرر شد بعد از حضور این همکاران جلسه‌ای برگزار شود و در آن جلسه درباره انجام مرحله بعدی تصمیم‌گیری شود.

شیرزا ادامه داد: تلاش می‌کنیم آرامش و ثبات مدیریتی را به شهر برگردانیم و رسانه‌ها هم به این موضوع کمک کنند تا شهردار اصلح توسط شورا انتخاب شود.

وی تأکید کرد: تا این لحظه هیچ انتخابی برای تصدی مسئولیت شهرداری رشت انجام نشده است و اکنون انتخاب ما از بین ۲۲ نامزد مصاحبه شده انجام خواهد شد.

عضو منتخب شورای پنجم گفت: در بین ۲۲ نامزد فعلی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، جوان و از دهه ۵۰ به بالا، از مدیران کارکشته و دارای تجربه بالا، از شهرداران دارای سوابق ملی و … وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم بر اساس شاخص‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده شهردار را انتخاب کنیم.

شیرزاد درباره معیارهای انتخاب شهردار نیز اظهار داشت: اولویت ما بومی بودن شهردار است و همچنین سوابق اجرایی قابل قبول با اولویت شهری و استانی، پاکدستی، شجاعت، تعامل‌پذیری، اعتقاد به نظارت مستمر شورای شهر رشت، توانمندی در جذب سرمایه‌گذاری، تحصیلات مرتبط، پاسخ‌گو بودن براساس قانون، توانمندی در ایجاد درآمد پایدار و … از معیارها و شاخص‌های دارای اولویت برای شهردار آینده رشت خواهد بود.

وی در پایان گفت: امروز مهم‌ترین مشکل شهر رشت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر، ایجاد آرامش و تکریم و احترام مردم است که این موضوعات نیز در انتخاب شهردار در نظر گرفته می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه