معاون سازمان مراتع:

برای حراست از جنگل های شمال، کمبود نیرو داریم

معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: برای هر ۲ هزار هکتار جنگل و مرتع، یک نیروی حفاظتی نیاز است.

برای حراست از جنگل های شمال، کمبود نیرو داریم

به گزارش ۸دی، عباسعلی نوبخت در حاشیه تشییع پیکر ۲ جنگلبان در آستارا در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه در حراست از جنگل ها با کمبود نیرو مواجه هستیم، مردم به عنوان همیاران طبیعت، می توانند هر نوع دست درازی سودجویان به عرصه های جنگلی را با شماره ۱۵۰۴ اعلام کنند.
وی با اشاره به وجود بحران آب اضافه کرد: با توجه به نوسانات اقلیمی در کشور، علائم برخی بیماری ها را در جنگل های شمال کشور شاهد هستیم که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم و مدیریت منابع آبی، پوشش های جنگلی و مرتعی را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
نوبخت با اشاره به اینکه از ۱۳ اقلیم دنیا، ۱۱ اقلیم در پنج ناحیه رویشی کشور وجود دارد، بیان کرد: از نظر تنوع گونه ای، بیش از هشت هزار گونه گیاهی را در کشور داریم که این میزان با کل اروپا برابری می کند.
وی با اشاره به اهمیت جنگل های هیرکانی به عنوان مادر جنگل های پهن برگ تابستانه در شمال کشور اظهار کرد: پوشش جنگلی شمال ایران را مدیون مناطق جنگلی آستارا و تالش هستیم، زیرا بارش و تقویت رویش در آنها زیاد است.
معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز همه جنگلبانان کشور در غم از دست دادن ۲ جنگلبان آستارایی داغدار هستند، تصریح کرد: نیروهای سازمان جنگل‌ها ، پاسبان و حافظان انفال عمومی هستند و جان خود را در این راه فدا می‌کنند.
نوبخت با اشاره به اینکه مذاکراتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر شهید تلقی کردن جنگلبانان فداکار انجام شده، گفت: پرونده‌های جنگلبانان باید در کمیته تخصصی بنیاد شهید بررسی شود و پیش از این، ۲ نفر از جنگلبانان کشور را به عنوان جانباز و شهید معرفی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار جنگلبان در کشور فعالیت می کنند و به تازگی در جشنواره روز ملی جنگلبان، تعداد زیادی از مردم، هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه به جامعه جنگلبانان پیوستند.
۱۴ میلیون هکتار جنگل در کشور وجود دارد که ۱۲ میلیون هکتار آن طبیعی و ۲ میلیون هکتار آن، دست کاشت است.
یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با ۲ واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود ۳۰ نیروی انسانی فعالیت می کند.
خودروی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا عصر دیروز (شنبه) در بازگشت از ماموریت ، در منطقه لاتون و باباعلی شهرستان آستارا به دره سقوط کرد که بر اثر این سانحه، ۲ جنگلبان کشته و هفت جنگلبان دیگر مصدوم شدند.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه