خاتمی باز هم مسیر را اشتباه رفت!

به بهانه درخواست خاتمی از مقام معظم رهبری درباره محصورین/ عدم احراز شرایط واسطه گری!

خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد.

به بهانه درخواست خاتمی از مقام معظم رهبری درباره محصورین/ عدم احراز شرایط واسطه گری!

به گزارش ۸دی، خاتمی در دیداری با جمعی از فعالین اصلاح طلب که برخی از آنها عناصر فعال در فتنه ۸۸ بودند، با اشاره به نظر برخی حاضران گفت: من شخصاً هیچ تقاضایی از هیچ‌کس و هیچ جا نداشته‌ام. اما امروز می‌خواهم به استناد مطالب و خواسته‌های شما و به نام و اسم شما تقاضایی را با مقام معظم رهبری مطرح کنم که دستور بفرمایند مسئله حصر حل شود.

خاتمی گفت: دستگاه‌هایی که مسئول هستند، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مسئله حصر را حل کنند و عنایت ایشان است که این مسئله حل خواهد شد و این به نفع نظام و نشانه امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. آنچه مطرح کردم تقاضای آزادگان، ایثارگران و بسیاری از اقشار مردم از علما و دانشمندان گرفته تا فرهنگیان و دانشجویان و مردمی است که به نحوی این خواست را مطرح کرده‌اند و معتقدم دستور رهبری می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما در اینباره چند نکته کوتاه ولی مهم وجود دارد:

الف: خاتمی در سالهای اخیر تلاش کرده که مخفیانه به مقامات عالی نظام پیام بدهد که از فتنه ۸۸ نادم است و حاضر است با فرآهم شدن برخی شرایط حتی اعلام برائت علنی هم بکند. او همچنین در محافل خصوصی از عدم تقلب و افراط کروبی و موسوی در سال ۸۸ نیز سخن می گوید. حال همین خاتمی درباره حصر یک طرفه مطالبی را بیان می کند که نه با عدالت سازگار است و نه با اعلام مخفیانه نادم بودنش از اقدامات خودش و موسوی و کروبی همخوانی دارد. همین مواضع اوست که بسیاری را نسبت به نیت برخی نامه نگاری ها و چراغ سبز نشان دادنش برای بازگشت به حاکمیت و برخی تلاش ها برای خارج شدن از باغی نظام بودن را مشکوک تر می کند. با این وجود خاتمی با تکرار این مواضع همچنان بر بی صداقتی خود صحه می گذارد.

ب: خاتمی بیش از هرکس دیگری از موضع حاکمیت در برابر فتنه گران که همان توبه از اقدامات ضد امنیت ملی و اعتراف به گفتن دروغ بزرگ (تقلب) و همچنین جبران برخی اشتباهات گذشته است، خبر دارد. با همه اینها خاتمی ظاهرا یکبار دیگر می خواهد مسیر دیگری را طی کند که تنها خود او و جمع دیگری از اصلاح طلبان همسو با او را در مسیر جدایی بیشتر از حاکمیت قرار خواهد داد. مسیری که اینبار نیز انتخاب شده نهایتا بازگشت خاتمی را به نظام در آینده سخت تر و پیچیده تر هم خواهد کرد.

ج: خاتمی اگر می خواهد نقش یک مصلح و یا واسطه اجتماعی و سیاسی را بازی کند؛ در شرایط فعلی با توجه به مواردی که گفته شد، صلاحیت و مشروعیتش را ندارد. بنابراین بهترین اقدام برای او آن است که اول خود از مسیر رفته توبه کند و سپس تلاش کند که زمینه بازگشت دیگر خطاکاران بزرگ ۸۸ را آنهم با اصول منطقی و عادلانه فرآهم شود. خاتمی برای بدست آوردن صلاحیت واسطه گری در نظام باید شاخص های را در خود ایجاد و یا بیشتر تقویت کند و گرنه درخواست هایش به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: جهان نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه