مدیرکل منابع طبیعی گیلان مطرح کرد:

جزئیات حادثه سقوط خودروی یگان حفاظت محیط زیست آستارا به دره

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: در حادثه تصادف و سقوط خودروی یگان حفاظت منابع طبیعی ۷ نفر مصدوم شدند.

جزئیات حادثه سقوط خودروی یگان حفاظت محیط زیست آستارا به دره

به گزارش ۸دی، محسن یوسف‌پور اظهار داشت: عصر روز ۲۸ مرداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان پس از انجام ماموریت حفاظتی خود در حوزه لوندویل شهرستان آستارا و در راه بازگشت دچار حادثه شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان تصریح کرد: طی این حادثه دلخراش، خودروی سازمانی یگان حفاظت منابع طبیعی، پس از واژگونی به دره سقوط کرد و ۲ تن از ماموران منابع طبیعی گیلان به نام‌های جلیل فرازی مقدم و شهروز شریفیان در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه ۷ تن دیگر در این سانحه مصدوم شده و به مراکز درمانی انتقال یافتند خاطرنشان کرد: نیمه شب گذشته یکی از مصدومان حادثه به بیمارستان پورسینای رشت و مصدوم دیگری به یکی از مراکز درمانی اردبیل منتقل شد.

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه جنگلبانان به‌دلیل شرایط خاص جنگل‌ها و سخت‌گذر بودن مناطق همواره با خطرات زیادی مواجه هستند گفت: مدافعان حریم جنگل‌ها با گذر از سخت‌ترین مسیرها در اجرای احکام قدم برداشته و جان بر کف در حفظ انفال الهی می‌کوشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ضمن قدردانی از پیام‌های تسلیت و همدلی مردم طبیعت‌دوست گیلان خواست برای شفای عاجل مصدومان این حادثه دلخراش دعا کنند و بیش از پیش در حفظ و نگهداشت جنگل‌ها و منابع طبیعی گیلان بکوشند.

وی با بیان اینکه خاکسپاری این ۲ جنگلبان زحمتکش با حضور معاون امور جنگل، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان استانی در آستارا برگزار شد گفت: به‌واقع صیانت از جنگل‌ها توسط نیروهای بی‌ادعای جنگبانی در قابی از مظلومیت و گمنامی قرار گرفته است که باید هرچه بیشتر به مردم شناسانده شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: در اثر واژگونی خودرو پیکاپ جنگلبانی به دره نظرمحله لوندویل آستارا ۲ جنگلبان جان خود را از دست داده و ۷ تن دیگر مصدوم شدند.

پیمان اسدی تصریح کرد: بلافاصله پس از حادثه دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند و به بررسی وضعیت مصدومان پرداختند که  ۲ تن در اثر شدت جراحات وارده در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه ۷ تن از مصدومان پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم به بیمارستان شهید بهشتی آستارا انتقال یافتند گفت: نیمه شب گذشته یک نفر به‌علت نیاز به درمان پیشرفته توسط ستاد هدایت علوم پزشکی گیلان به بیمارستان پورسینای رشت و یک نفر هم به بیمارستان بوعلی اردبیل اعزام شد.

اسدی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال افزون بر ۲۹ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان گیلان انجام شد افزود: بیش از ۱۶ هزار نفر توسط اورژانس ۱۱۵ گیلان به مراکز درمانی منتقل شده و بستری شدند و از کل ماموریت‌های ۱۱۵ گیلان، تعداد ۷ هزار و ۹۶۰ تصادف در بازه زمانی چهار ماهه نخست امسال به ثبت رسید.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: اورژانس ۱۱۵ استان گیلان مجهز به ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۱ پایگاه اورژانس فعال جاده‌ای و شهری با بیش از ۴۰۰ نیروی تکنسین مجرب فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو موتورلانس آماده ارائه خدمات به مردم عزیز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه