مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان گفت:

با توجه به موقعیت استان، صنایع دریا محور در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری نقش پر رنگی دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان گفت: خوشه‌های صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار نقش ارزنده‌ای دارند.

با توجه به موقعیت استان، صنایع دریا محور در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری نقش پر رنگی دارد

به گزارش ۸دی به نقل از ایلنا، نشست آموزشی و توجیهی و راه‌های نوین توسعه صادرات واحدهای صنعتی صادرات محور و شرکت های تولیدی و صنعتی دارای پتانسیل صادرات در شهرک‌های صنعتی استان گیلان برگزار شد .

در این نشست آموزشی و توجیهی، مدیران و صاحبان ۴۰ واحد صنعتی استان گیلان حضور داشتند.

احمد علی شهیدی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در حاشیه این نشست گفت: سال گذشته  ۱۶ هزار میلیارد تومان از سوی  دولت تدبیر و امید به واحدهای کوچک و متوسط در کشور اختصاص داده شد که سهم  گیلان از این رقم  ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است.

 وی افزود: در سال جاری نیز برای تقویت بنیه اقتصادی واحدهای کوچک و متوسط در سطح کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که سهم استانها از جمله سهم استان گیلان بزودی مشخص خواهد شد .

 شهیدی در مورد خوشه‌های صنعتی گفت: خوشه های صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار نقش ارزنده ای دارند و در همین راستا در استان گیلان ۴ خوشه صنعتی چای ، زیتون ، شالیکوبی  و کلوچه  اجرایی شده است و هم اکنون  نیز خوشه شیلات  در مراحل  برگزاری  مناقصه  و سایر موارد اداری و اجرایی است .

 وی  افزود :  با توجه به  موقعیت استان گیلان خوشه  شیلات یعنی  صنایع  دریا محور می تواند در جهت  ایجاد اشتغال پایدار و کاهش  بیکاری نقش پر رنگی  داشته باشد .

محمد حسین واحدی معاونت  صنایع  کوچک شرکت شهرکهای  صنعتی استان گیلان در این نشست طی سخنان  کوتاهی‌با برشمردن اهمیت صادرات‌گفت: هدف‌نهایی هر شرکت یا واحدهای‌تولیدی حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات محصولات خود است و برای دستیابی به این مهم باید مجموعه ای از شرایط فراهم شود تا صادرات شکل بگیرد.

 وی آنگاه به بحث خوشه های صنعتی اشاره کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پایه گذار بحث خوشه‌های صنعتی است.

با توجه به موقعیت خاص استان گیلان خوشه‌های‌صنعتی بویژه خوشه صنعتی شیلات نقش ارزنده‌ای در ایجاد  کسب و کار در این استان دارد و بسیار می‌تواند مفید به فایده باشد. بر اساس این گزارش یکی از شرکت‌های  مرتبط با توسعه صادرات در خصوص ارتباطات و بازاریابی، تایید هویت شرکت‌های خارجی، خدمات پشتیبانی و سایر  مباحث مرتبط بر اساس آخرین اقدامات  روز دنیا سخن گفت و با پرسش و پاسخ این نشست به کار خود پایان داد .

1

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه