بازیگری که برنده اولین جایزه بین‌المللی شد

شب گذشته برنامه دورهمی با میزبانی از رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون به روی آنتن رفت.

بازیگری که برنده اولین جایزه بین‌المللی شد

به گزارش ۸دی، شب گذشته مهران مدیری مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی دورهمی، با میزبانی از رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون به روی آنتن رفت.موضوع برنامه شب گذشته زباله و نظافت بود. مهران مدیری در بخشی از استندآپ خود گفت: «زندگی بعضی از ما با زائدات عجین شده . زائد حرف می‌زنیم. زائد کار می‌کنیم. زائد دروغ می‌گوییم و زائد زندگی می‌کنیم.»پس از اجرای نمایش‌ها و استندآپ‌های دورهمی رضا ناجی بازیگر و اولین برنده جایزه خرس نقره‌ای به عنوان مهمان دورهمی به روی صحنه آمد.

او در رابطه با دوران جوانی و بازیگری گفت: من در کنار عشق به هنر عشق به مکانیکی هم داشتم. در پرونده‌ام در خدمت سربازی خودم را مکانیک و بازیگر معرفی کرده بودم و طبق خواسته یکی از فرماندهان سال ۴۱ در زمان خدمت نمایشنامه نوشتم.
وی ادامه داد: بعد از خدمت عشق بازیگری من را به تهران کشاند. برای کسب درآمد به سراغ آموزشگاه‌ها رفتم. مدتی هنرور بودم ولی من این را نمی‌خواستم. بعد استخدام نیروی هوایی شدم.

وی درباره همکاری با مجید مجیدی گفت: مجیدی کارگردانی است که جنس اورجینال را انتخاب می‌کند. من با او در چهار فیلم همکاری داشتم. اولین فیلم «بچه‌های آسمان» بود که در جشنواره دیپلم افتخار گرفت. «باران» و «بید مجنون» دو همکاری بعدی من با مجیدی بود. او برای بچه‌های آسمان از ۲۵۰۰ نفر تست گرفت.

بازیگر «بچه‌های آسمان» در رابطه با جایزه «خرس طلایی» گفت: «آواز گنجشک‌ها» چهار جایزه جهانی برنده شده است. یکی از آنها «خرس طلایی» برلین است. با مرحوم علی معلم به برلین رفتیم. علی معلم گفت بازی تو از دنیل دی لوئیس بهتر است.

مدیری در تایید صحبت‌های ناجی اضافه کرد: مهم‌ترین و اولین جایزه بین‌المللی بازیگری ما را رضا ناجی در جشنواره برلین برنده شده و دومین جایزه ما در سطح بین‌المللی را شهاب حسینی برده است. از او دعوت می‌کنیم به برنامه دورهمی بیاید.

سپس رضا ناجی صحنه اعلام نام خود و گرفتن جایزه در برلین را تعریف کرد.وی ادامه داد: وقتی وارد ایران شدیم در فرودگاه به جز خانواده هیچ شخصی حضور نداشت و خبری نبود. در ۲۴ ساعتی که من تهران بودم هیچ خبری نشد ولی بعد که به تبریز رفتم استقبال زیادی از من شد. در تبریز نام من را روی یکی از سینماها گذاشتند و دو مجسمه از من ساختند.

ناجی در مورد عاشق شدن گفت: انسان عاشق نباشد هیچ کاری نمی‌تواند بکند. فرقی نمی‌کند عشق به بازیگری، عشق به خانواده و عشق به همسر از آن جمله است. در ۲۸ سالگی عاشق شدم.در ادامه مدیری پرسید: چه شد؟ ناجی پاسخ داد: گرفتمش!این بازیگر ۷۴ ساله اضافه کرد: من را دو سال به مکه دعوت کردند ولی من بدون همسرم نرفتم و سال سوم با همسرم رفتم.

وی در پاسخ به این سوال که از بین بازیگران جوان کدام بازیگر را دوست دارید، پاسخ داد: همه بازیگران ولی شهاب حسینی را خیلی دوست دارم. با خیلی‌ها کار کردم ولی شهاب خیلی پسر خوبی است. سر کار آنقدر به من احترام می‌گذاشت که من خجالت می‌کشیدم.

ناجی در خصوص موضوع برنامه شب گذشته دورهمی گفت: برنامه‌های شما را خیلی تماشا می‌کنم. در مورد موضوع برنامه از بعضی‌ها خیلی ناراحتم که زباله‌ها را جمع نمی‌کنند یا هنگام بنایی خرده مصالح را کنار سطل‌های زباله می‌گذارند و کارمندهای شهرداری هم آنها را نمی‌برند و باعث آلودگی می‌شود.

وی در رابطه با احساس خوشبختی گفت: من خوشبختم. همسر خوبی دارم. سه فرزند و سه نوه دارم. من خوبم. امیدوارم همه خوب باشند.این بازیگر تبریزی با اشاره به علاقه خود به کتاب، به موزه دورهمی کتاب «آذربایجان شرقی» را اهدا کرد.

در پایان گفتگو مدیری در رابطه با رضا ناجی گفت: رضا ناجی خوش قلب، مهربان، بی‌شیله پیله و راستگوست.گفتنی است؛ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جمعه هفته آینده، برنامه تلویزیونی دورهمی به پایان خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه