شهردار لاهیجان در اختتامیه تئاتر شهروند؛

اگر مدافعان حرم مقابل دشمنان هنرنمایی نکنند، این فضا برای برگزاری همایش‌ها باقی نخواهد ماند

آگشته گفت: مدافعان حرم هنرمندانه به شهادت می رسند و اگر مدافعان حرم نبودند فضایی برای برگزاری این گونه همایش ها باقی نمی ماند.

اگر مدافعان حرم مقابل دشمنان هنرنمایی نکنند، این فضا برای برگزاری همایش‌ها باقی نخواهد ماند

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، سعید آگشته  پیش از ظهر امروز در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بیان اینکه تعداد ۳۱۰ اثر از ۲۵ استان کشور برای اجرای خیابانی در این جشنواره شرکت کردند گفت: در مرحله اول ۷۵ اثر به مرحله بعدی راه یافتند و سپس تعداد ۲۰ اثر توسط داوران برای اجرا در خیابان‌های لاهیجان انتخاب شد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بیان اینکه ۲۰ اثر منتخب از ۱۲ استان کشور انتخاب شده بود عنوان داشت: بیش از ۲۴۰ اجرا از ۲۰ اثر انتخاب شده در طی ۳ روز در نقاط مختلف از خیابان‌های شهر لاهیجان برگزار شد و این یعنی ۷۰ اجرا در هر روز که کار داوران جشنواره را بسیار سخت کرده است.

آگشته، لاهیجان را تجلی‌گاه زندگی هنرمندانه بیان کرد و اعلام داشت: هنر یک میل ذاتی است و با گره خوردن هنر به زندگی مردم در شهرها می‌توان گام مهمی در بهتر شدن کیفیت زندگی مردم برداشت.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم هنرمندانه به‌شهادت می‌رسند و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می کنند تصریح کرد: اگر مدافعان حرم در مقابل دشمنان هنرنمایی نکنند، امروز همین فضا برای برگزاری همایش‌ها در کشور باقی نخواهد ماند.

فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه گفت: امروزه توسعه و پیشرفت کشورها علاوه بر تکنولوژی به هنر هم بستگی دارد و هنر نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه ایفا می‌کند.

محمداحمدی با اشاره به کار هنرمندانه مردم ایران در جریان پیروزی انقلاب و پشیبانی از امام خمینی (ره)بیان داشت: کیفیت زندگی ارتباط مستقیم با سبک زندگی دارد و هنر نقش ویژه‌ای در بهتر شدن کیفیت زندگی ایفا می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه