با حضور بیش از 10 هزار مسافر و گردشگر؛

جشنواره فرهنگی ورزشی در ییلاق جواهردشت چابکسر برگزار شد+ تصاویر

شانزدهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی در ییلاق منطقه جواهردشت چابکسر شهرستان رودسر برگزار شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی در ییلاق جواهردشت چابکسر برگزار شد+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، شانزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی به‌مدت دو روز پنج شنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ مرداد) در ییلاق منطقه جواهر دشت چابکسر برگزار شد.

در این جشنواره که با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مسافران و گردشگران در منطقه ییلاقی جواهردشت برگزار شد مسابقات ورزشی شامل والیبال، کشتی گیله مردی، اسب سواری و طناب کشی و آیین‌های سنتی بومی محلی مانند لافندبازی و اجرای موسیقی سنتی محلی اجرا شد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سپاه، برگزاری مسابقات متنوع، برپایی نمایشگاه با ۱۰ غرفه شامل محصولات فرهنگی و صنایع دستی، مشاوره و ویزیت رایگان نیز از برنامه‌های این جشنواره بود.

این جشنواره هر ساله با هدف احیاء ورزش‌های سنتی بومی و محلی و همچنین شناساندن منطقه زیبا و خوش آب و هوای جواهردشت چابکسر برگزار می‌شود که امسال هم مانند سال‌های گذشته جمعیت زیادی در این جشنواره ۲ روزه حضور داشتند.

در پایان این جشنواره در رشته جذاب و پرطرفدار کشتی گیله مردی که در ۲ رده سبک و سنگین وزن برگزار شد در سبک وزن ۲۲ نفر شرکت کردند که در پایان نیکان هاشمی، ساسان آقایی و مهدی علی‌پور همگی از گیلان به ترتیب اول تا سوم شدند و میثم سلملیان از مازندران چهارم شد.

در سنگین وزن نیز سروش بابایی، مجتبی روشن بخش، هاشم میراکبری و محمد علی رستمی همگی از گیلان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم ایستادند.

در اسب سواری نیز در رده اسب‌های محلی امیر عبدالهی، میلاد رحیم زاده و علی جنتی، در رده اسب‌های دو رگه عبدالمناف رحیمیان، بهنام حلاجیان، محمد کردی و در رده اسب‌های ترکمن نیز هادی طباطبایی، محمد آذرمنش و محمدرسول یحیی‌پور به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته طناب‌کشی تیم‌های دهیاری قاسم آباد سفلی، شهرداری واجارگاه، مهستان واجارگاه و دهیاری قاسم آباد علیا به ترتیب اول تا چهارم شدند ضمن اینکه در رشته والیبال نیز تیم‌های دهیاری قاسم آباد سفلی، دهیاری ملک میان، رودسر و دهیاری سجیدان به ترتیب اول تا چهارم شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه