اخطار لاهوتی درباره میزان اموال وزرای پیشنهادی؛

معتقدم برخی از ارقام اعلام شده غیرواقعی است/ لاریجانی: پیگیری می کنم

نماینده مردم لنگرود از رئیس مجلس خواست تا تدبیری بیندیشد که نمایندگان در جریان میزان اموال وزرای پیشنهادی قرار بگیرند.

معتقدم برخی از ارقام اعلام شده غیرواقعی است/ لاریجانی: پیگیری می کنم

به گزارش ۸دی، نماینده مردم لنگرود از رئیس مجلس خواست تا تدبیری بیندیشد که نمایندگان در جریان میزان اموال وزرای پیشنهادی قرار بگیرند.

به گزارش مهر، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، با ارائه اخطار قانون اساسی و با یادآوری اصل ۱۴۲ مبنی بر لزوم ارائه فهرست اموال و دارایی مسئولان و مقامات گفت: امروز در صحن مجلس این بحث درباره میزان اموال و دارایی برخی از وزرای پیشنهادی خیلی جدی مطرح است و اعداد و ارقام مختلفی عنوان می‌شود که معتقدم غیرواقعی است.

وی افزود: اصل ۱۴۲ قانون اساسی نیز به این معنا نیست که مجلس مَحرم نیست و در جریان ارقام دارایی وزرا نباشد.

لاهوتی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: تدبیری کنید که حداقل مجلس در جریان اموال و دارایی‌های ارائه شده به قوه‌قضائیه باشد؛ چرا که این روزها در کانال‌های تلگرامی اعدادی منتشر می‌شود که ۸۰ درصد آن غیرواقعی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجدداً تأکید کرد: تدبیری بیندیشید که مجلس در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرد تا بهتر رأی دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به وی اظهار داشت: آنچه الزام‌آور است، ارائه اموال و دارایی‌ها به قوه‌قضائیه است که برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

وی افزود: برخی وزرای فعلی هم که قبلاً سابقه وزارت داشته‌اند، می‌توان درباره آنها از قوه قضائیه پرسید که آیا دارایی آنها برخلاف حق افزایش یافته یا خیر؛ در عین حال خودتان می‌توانید مانند سایر امور در این حوزه هم از وزرا سؤال و تفحص کنید و بین خود و خدایتان رأی بدهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اندازه‌ای که لازم است، من هم پیگیری خواهم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه