معرفی گزینه های نهایی تا پایان هفته؛

گمانه‌زنی‌های انتخاب شهردار آینده رشت/ شهردار بومی یا غیربومی مسئله این است

با روی کار آمدن شورای پنجم رشت هرروز اسامی جدیدی جهت تصدی شهرداری رشت به گوش می‌رسد.

گمانه‌زنی‌های انتخاب شهردار آینده رشت/ شهردار بومی یا غیربومی مسئله این است

به گزارش ۸دی، شهرداری رشت در طول دوران فعالیت شورای چهارم بارها طعم برکناری و استیضاح شهرداران متعددی را چشید و در روزهای پایانی عمر این شورا با برکناری شهردار وقت و سپردن امور به دستان جمشیدپور به‌عنوان سرپرست شهرداری عزل و نصب‌ها، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت.

با نزدیک‌تر شدن به‌روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم و روی کار آمدن شورای پنجم رشت هرروز اسامی جدیدی جهت تصدی شهرداری رشت به گوش می‌رسد و اخیراً رایزنی‌ها در خصوص دعوت از شهرداران شهرهای اصفهان و قزوین و مطرح‌شدن چهره‌های جدید بومی انتخاب شهردار آینده رشت را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

با توجه به دغدغه‌هایی که با تغییر شهرداران رشت بارها در بین شهروندان به وجود آمد شهروندان از شورای پنجم انتظار دارند با مدیریت کردن  حواشی انتخاب شهردار و انتصاب شهرداری توانمند در راستای  تثبیت مدیریت شهری و ارتقای جایگاه شهر باران‌های نقره‌ای گام بردارند.

عضو شورای اسلامی رشت در خصوص انتخاب شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان اینکه شهر رشت مهد تمدن و پرورش انسان‌های فرهیخته است، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان رشت و گیلان در بخش‌های اجرائی، سیاسی، ورزشی و… در سطح کشور مسئولیت دارند و با توجه به ظرفیت‌های موجود بنده تأکید به انتخاب شهردار بومی دارم.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر رأی اعتماد خود را از جانب مردم رشت گرفته‌اند تصریح کرد: بنده معتقدم وقتی با رأی مردم رشت برای خدمت در شوراها انتخاب‌شده‌ایم بنابراین باید شهردار شهر را نیز از بین فرزندان همین شهر انتخاب کنیم.

وی با اذعان به اینکه از دیدگاه بنده اولویت دوم انتخاب شهردار از بین گیلانیان خواهد بود بیان کرد: به عقیده بنده در صورت تحقق نیافتن دو اولویت نخست درنهایت می‌توان به گزینه‌های غیربومی و خارج از استان جهت تصدی شهرداری رشت فکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در خصوص انتخاب شهردار رشت باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم گفت: باید با انتخابی شایسته و اصلح به تثبیت مدیریت در شهرداری کمک کنیم و تثبیت مدیریت شهری مساوی با عمران شهر، تحقق بودجه و رضایتمندی شهروندان خواهد بود.

حاجی‌پور افزود: بنده به انتخاب شهردار بومی تأکید دارم و امیدوارم به‌گونه‌ای عمل شود که شرمنده شهروندان نباشیم.

وی با اشاره به تصمیمات اخذشده در چند جلسه اخیر ما بین منتخبین شورای پنجم رشت خاطرنشان کرد: هر فردی که در شرایط فعلی توسط همکاران شورایی جهت تصدی شهرداری رشت معرفی می‌شود باهدف خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است و نهایتاً بر اساس خرد جمعی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه منتخبین شورای پنجم امین مردم هستند گفت: امیدوارم با تصمیماتی که در جمع یازده‌نفره اعضای شورا گرفته می‌شود بهترین گزینه برای تصدی شهرداری رشت انتخاب شود.

منتخب مردم رشت در شورای پنجم نیز در خصوص انتخاب شهردار آینده رشت اظهار کرد: بنده موافق انتخاب شهردار بومی هستم.

جلال‌الدین محمد شکریه افزود: شهر رشت و استان گیلان چهره‌های فرهیخته فراوانی دارند و به لحاظ نیروی انسانی افراد بومی توانمندی در اینجا حضور دارند.

وی بابیان اینکه شهردار مرکز استان باید از همه جهات جامع‌الشرایط باشد تصریح کرد: در حال حاضر گزینه‌هایی مطرح‌شده‌اند و همه این‌ها باید به لحاظ کارکردهای اجتماعی، خردگرایی، مقبولیتشان در دستگاه اجرائی، سابقه اجرائی و… موردبررسی قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و منتخب شورای پنجم رشت نیز در خصوص معیارهای انتخاب شهردار آینده رشت اظهار کرد: سطح تحصیلات، سوابق اجرائی مرتبط، رشته تحصیلی و… از جمله ویژگی‌های عمومی ملاک انتخاب شهردار آینده رشت است.

سید امیرحسین علوی افزود: صداقت، تخصص، تعهد و… نیز از جمله صفاتی است که شهردار آینده رشت باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم جهت توسعه همه‌جانبه رشت مهیاست تصریح کرد: بعد از تلاش‌ها و اقدامات مؤثری که در طول فعالیت شورای چهارم اتفاق افتاد در حال حاضر بسترهای لازم برای جهش همه‌جانبه شهر رشت مهیا شده است و طبیعتاً افرادی که دارای تفکر اقتصادی باشند در اولویت هستند.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ گزینه جهت تصدی شهرداری رشت مطرح‌شده‌اند گفت: طبق تصمیماتی که در بین اعضای منتخب شورای پنجم رشت گرفته شد از امروز گزینه‌های موردنظر شهرداری رشت با اعضای شورای پنجم در حال ملاقات هستند و در این دیدارها برنامه‌های خود را برای حضور در جایگاه مدیریت شهری اعلام می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای چهارم و منتخب مردم رشت در شورای پنجم افزود: سروش اکبرزاده منتخب مردم رشت در شورای دوم و جواد پندزاده دارای مدرک تحصیلی دکترای عمران در همین راستا ظهر امروز با منتخبین مردم رشت در شورای پنجم دیدار و به ارائه برنامه‌های خود برای تصدی شهرداری رشت پرداختند.

علوی در خاتمه بیان کرد: طی سه تا چهار روز آینده با تمامی این افراد دیدار و درنهایت گزینه‌های نهایی جهت حضور در صحن و ارائه رزومه کاری و برنامه‌هایشان انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه