ارسال نفت ایران به روسیه به‌زودی آغاز می‌شود

وزیر انرژی روسیه می‌گوید ارسال نفت ایران به این کشور بر اساس قرارداد «نفت در ازای کالا» ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

ارسال نفت ایران به روسیه به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش ۸دی، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر نوواک” وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ارسال نفت جمهوری اسلامی ایران به روسیه طبق برنامه «نفت در ازای کالا» احتمالا ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

نوواک روز جمعه در جریان بازدید خود از نمایشگاه بین المللی ازمیر (ترکیه) در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این رابطه، گفت: «دو طرف در حال بررسی آخرین جزییات و آماده سازی اسناد لازم برای امضاء هستند و من فقط به شما می توانم بگویم که ارسال نفت ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.»

وزیر انرژی روسیه در اوایل ماه مارس اعلام کرده بود که حجم نفت خریداری شده از ایران در چارچوب قرارداد «نفت در ازای کالا» احتمالا ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که در سال معادل ۵ میلیون تن نفت می شود.
“آندری لوگانسکی” نماینده بازرگانی روسیه در ایران نیز گفته است که در چارچوب این برنامه روسیه کالاهایی به ارزش ۴۵ میلیارد دلار در سال به جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد داد.

“بیژن زنگنه” وزیر نفت ایران در ماه مه سال جاری از انعقاد قرارداد دوجانبه «نفت در ازای کالا» بین جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه خبر داده و گفته بود: «این قرارداد امضاء شده، مشکلی وجود نداشته و همه هماهنگیها بین دو طرف صورت گرفته است. اکنون ما فقط منتظر اقدامات لازم از سوی طرف روسی هستیم».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه