رئیس فدراسیون کونگ فو در رشت:

هیچ رشته ورزشی با نام ایران ثبت جهانی نشده / ثبت کنگ‌فو توآی به نام ایران در جهان

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: تاکنون هیچ رشته ورزشی با نام ایران به ثبت جهانی نرسیده است.

هیچ رشته ورزشی با نام ایران ثبت جهانی نشده / ثبت کنگ‌فو توآی به نام ایران در جهان

به گزارش ۸دی، رضا حیدری اظهار کرد: با توجه به تمدن و سابقه ای که داریم ، متاسفانه تاکنون هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت جهانی نشده اما امیدواریم که این امر به زودی تحقق یابد.
وی ادامه داد: کونگ فو توآی نیز هنوز با نام ایران به ثبت جهانی نرسیده اما تلاش ما این است این رشته را به نام یک ورزش ایرانی به ثبت جهانی برسانیم.
وی که حدود ۳۸ سال در رشته کونگ فو سابقه دارد ، بیان کرد: توآی یک کلمه فارسی است و معنای آن دعوت به همکاری ، مودت ، دوستی و با هم بودن است که منشور و شعار مسابقات المپیک نیز به همین معناست و سعی و هدف ما این است که به زودی کونگ فوتوآی را با نام ایران در جهان به ثبت برسانیم.
رئیس فدراسیون کونگ فو با اشاره به رقابت های جهانی افزود: یکی دیگر از اهداف مهم فدراسیون ، حضور قدرتمند تیم ملی کونگ فو در رقابت های جهانی است.
حیدری اضافه کرد: رقابت های کونگ فو قهرمانی جهان آبان ماه سال جاری در کشور ایتالیا برگزار می شود و امیدواریم که ملی پوشان ما بتوانند در این دوره از رقابت ها بدرخشند.
وی که برای حضور در اولین مجمع عمومی هیات کونگ فو در رشت حضور یافت، ادامه داد: یکی از معضلات و مشکلات فدراسیون کونگ فو، عدم اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی بود اما خوشبختانه با حضور در مسابقات جهانی ایتالیا، ورزشکاران ما با زبده ترین ورزشکاران این رشته از سراسر جهان روبرو می شوند.
وی ، همچنین به دومین دوره رقابت های کونگ فو قهرمانی آسیا به میزبانی ایران نیز اشاره کرد و گفت: آذر ماه سال جاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین دوره این رقابت ها نیز سال ۹۴ در ایران برگزار شد که نخستین مجمع جهانی نیز با حضور ۳۰ کشور در حین برگزاری مسابقات آسیایی در ایران برگزار شد و در دومین دوره مسابقات آسیایی که در مشهد مقدس برگزار می شود ، دومین مجمع نیز برپا خواهد شد.
وی افزود: البته کشورهایی می توانند در این مجمع حضور یابند که به طور رسمی از سوی کمیته ملی المپیک کشور خود، معرفی شده باشند.
اولین مجمع عمومی هیات کونگ فو گیلان با حضور رضا حیدری رئیس فدراسیون ، مسعود رهنما مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان و مسئولان هیات کونگ فو این استان در رشت برگزار شد.
در استان گیلان بیش از یکهزار ورزشکار سازمان یافته، در رشته ورزشی کونگ فو و هنرهای رزمی ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه