حجت الاسلام جدائی:

نماینده مخالفی که در بررسی وزیران موافق حرف می‌زند کلاه‌بردار است

امام جمعه اسالم گفت: نماینده‌ای که به اسم مخالف پشت تریبون می‌رود ولی موافق حرف می‌زند تاریخ از او بعنوان کلاه‌بردار یاد خواهد کرد.

نماینده مخالفی که در بررسی وزیران موافق حرف می‌زند کلاه‌بردار است

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جدائی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با اشاره به موضوع انتخاب وزرا اظهار کرد: نمایندگان مجلس بدانند که تمام‌کارهای شان در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس مراقب باشند با سیاسی‌کاری و زد و بند، آینده کشور ۸۰ میلیونی را بر باد ندهند گفت: نماینده‌ای که زد و بند می‌کند، نماینده‌ای که به اسم مخالف پشت تریبون می‌رود ولی موافق حرف می‌زند تاریخ از او به‌عنوان یک کلاه‌بردار یاد خواهد کرد.

امام‌جمعه اسالم افزود: نمایندگان مجلس اگر دقت لازم را در انتخاب وزرا نداشته باشند و وزیری بیایید که خسارت‌های کرسنتی برایمان ایجاد کند، بداند که در گناه او و خسارت عظیم ایجادشده، او هم مقصر است و در آینده تاریخ لعن خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فحاشی یک نماینده به وزیر خارجه، نشانه عجز بعضی از نماینده‌ها از بیان استدلال و منطق درست و حتی فرهنگ درست زندگی بود گفت: بنده این‌گونه فحاشی را از طرف هر جناحی باشد به‌شدت محکوم می‌کنم و توهین یکی از نماینده‌ها به تریبون‌های نماز جمعه را نشانه ضعف ایمان و کم‌اطلاعی ایشان از زحمات طاقت‌فرسای امامان جمعه می‌دانم.

امام‌جمعه اسالم با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس بهتراست بعد از انتخابات هم گاهی به نماز جمعه‌ها سر بزنند افزود: نماینده‌ای که در ایام انتخابات نماز جمعه می‌آید و بعد از انتخاب شدن دیگر نماز جمعه و امام‌جمعه را قبول ندارد او یک عوام‌فریب حرفه‌ای و یک ریاکار ریاست‌طلب است.

جدائی با اشاره به پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ سالروز آزادی آزادگان سرافراز گفت: ۲۶ مرداد جزو شیرین‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین، روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است و آزادگان ما در اردوگاه‌ها یا به عبارت دقیق‌تر و صحیح‌تر در زندان‌های مخوف صدام، زجر و شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند.

وی بابیان اینکه ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است اظهار کرد: این روز یادآور کودتای ننگین و سیاهی است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران، تلخ کرد و درواقع اجرای یک طرح انگلیسی بود که به دنبال کوتاه شدن دست انگلیس پیر از نفت ایران، به وقوع پیوست.

امام‌جمعه اسالم با اشاره به اینکه مصدق در حقیقت نفت را از دست انگلیس گرفت و بعد به دست آمریکا داد افزود: گرچه ابتدا آمریکا با ملی شدن نفت ایران موافق بود ولی بعدها سیاستش تغییر یافت و در طی نشست مشترک با انگلیس در قبرس، سازمان سیا اختیار یافت با بودجه‌ای که برایش تخصیص یافت، برای کودتای ۲۸ مرداد برنامه‌ریزی کند.

 وی بابیان اینکه دولت‌مداران امروز ما باید تاریخ معاصر ایران را همیشه پیش رو داشته باشند و عبرت بگیرند تصریح کرد: دیدید که حتی بعد از برجام هم تحریم‌ها نه‌تنها برداشته نشد بلکه کماکان اعمال تحریم‌ها ادامه دارد، مگر هرروز، صدها بار تکرار نمی‌کردید که آی مردم نگران نباشید، به‌زودی کشور متحول خواهد شد، به‌زودی همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد وزندگی شما مردم زیر رو خواهد شد.

جدائی با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست جمهوری آقای کروبی، در سال ۸۸ نقش محوری را در فتنه ۸۸ ایفا کرد بیان کرد: او نفر دوم فتنه ۸۸ بود، البته باوجود مستندات زیاد در فتنه‌گری ایشان، رأفت اسلامی شامل حالش شد و صرفاً در خانه محصور شدند.

وی افزود: این روزها به خاطر بیماری و کهولت سن، گویا دکتر ایشان را از خوردن غذای خشک منع کرده، به این خاطر فرصت‌طلب‌ها، زمان را غنیمت شمرده، اعلام می‌کنند که ایشان اعتصاب غذای خشک کرده‌اند و به نظر می‌رسد عده‌ای از فتنه گران که متأسفانه بعضی از آن‌ها در پست‌های مدیریتی هم نفوذ کرده‌اند، درصدد فتنه اکبر هستند و می‌خواهند با بهانه قرار دادن بیماری آقای کروبی، فتنه‌ای بزرگ در راستای مبارزه با آرمان‌های امام و انقلاب به وجود بیاورند.

امام‌جمعه اسالم با اذعان به اینکه یکی از اهداف فتنه گران، حذف رهبری و ولایت‌فقیه است گفت: الآن زمانه‌ای است که هوشیاری بیش‌تری را می‌طلبد و مردم و جوانان باید آگاه باشند گرفتار دیو فتنه نشوند که هدف از فتنه هم درواقع، سپردن اختیارات کشور به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران، مجری طرح‌های رژیم صهیونیستی هستند افزود: فتنه گران در صراط آمریکا گام برمی‌دارند و بعضی از فتنه گران، در مجلس هم نفوذ کرده‌اند و در خط آن‌ها، قرارگرفته‌اند.

جدائی به دوشنبه سی مرداد، روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد، کانون نشر و تبلیغ اسلام، خانه خدا و مرکز نور و معنویت است و در زمانه ما، برای جوانان، مسجد بهترین پناهگاه آرامش و طمأنینه به شمار می‌رود.

امام‌جمعه اسالم افزود: متأسفانه اسالم چون اداره تبلیغات اسلامی ندارد، ما از بسیاری از نعمت‌ها و فعالیت‌های تبلیغات اسلامی محروم هستیم.

 جدائی با گرامیداشت روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی تصریح کرد: به هراندازه که قدرت دفاعی کشور، تقویت گردد، به همان اندازه آرامش و امنیت خواهیم داشت.

محاسبات دشمن در مورد ما، به صنعت دفاعی کشور بستگی دارد و امیدوارم روزبه‌روز این صنعت در کشور ما قوی‌تر و قوی‌تر شود.

وی با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین (ع) با حضرت زهرا (س) است گفت: اگر تشریفات و تجملات از ازدواج جوانان برداشته شود، بخش مهمی از مشکلات خانواده‌ها مرتفع می‌شود.

وی بابیان اینکه نقش بوعلی سینا در ایجاد تمدن اسلامی، نقشی مهم و بی‌بدیل است اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان بجای مبارزه با پزشکان توانمند طب سنتی، سعی کند از تجربیات و علم آن‌ها در درمان ارزان و راحت بیماران حداکثر استفاده را بکند.

جدائی افزود: وزارت علوم بداند با تخته کردن مطب پزشکان طب سنتی، نمی‌تواند مردم را از طب سنتی دور کند، مردم به اثرات درمان‌های سنتی ایمان آورده‌اند و دیگر زمان آن گذشته که بخواهیم با طب غربی، طب لائیک و داروهای صهیونیستی، بیماران را بخواهیم درمان کنیم.

امام‌جمعه اسالم در ادامه به شهادت شهید مدافع حریم آل الله شهید محسن حججی اشاره‌کرده و گفت: این جوان دهه هفتادی، این جوان مؤمن، مخلص و فداکار، این جوان ارزشی و حزب‌اللهی، با شجاعت بی‌نظیرش، باابهت توصیف‌ناپذیرش، همه مردم ایران را یک ماه قبل از محرم، محرمی کرد، دل‌ها را به کربلا برد، روح علی‌اکبر (ع) را بار دیگر زنده کرد.

شهادت محسن حججی، فصل جدیدی از عشق به شهادت را در جوانان این زمانه غفلت و دنیاگرایی، زنده و حماسه جدیدی از شهادت را به روی ما باز کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن تشییع ۳ شهید گمنام در اسالم در ۷ شهریور اشاره‌کرده و بیان کرد: هفت شهریور، یکی از پرافتخارترین و یکی از تاریخی‌ترین روزهای شهر اسالم است و روزی است که سه مرد آسمانی، سه مرد مجاهد، سه مرد مخلص، سه شهید گمنام، نور و معنویت و برکت را به اسالم خواهند آورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه