امام‌جمعه بندرانزلی:

عده ای نمی خواهند حقایق غرب را بفهمند و به عکس سلفی گرفتن با آن افتخار می کنند

امام‌جمعه بندر انزلی بابیان اینکه عده‌ای نمی‌خواهند حقایق غرب را بفهمند و به‌عکس سلفی گرفتن با آن افتخار می‌کنند گفت: واقعاً در عجبم، عده‌ای حقایق را نمی‌فهمند، اگر می‌فهمیدند چرا این‌گونه دلباخته‌ی غرب می‌شوند و با او سلفی می‌گیرند و به آن افتخار می‌کنند.

عده ای نمی خواهند حقایق غرب را بفهمند و به عکس سلفی گرفتن با آن افتخار می کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) تاکید کرد:از جمله اموری که در جامعه‌ی ما در میان بسیاری از خانواده‌ها امروزه مطرح است و متاسفانه امروزه شاهد سختگیری هایی در این امر هستیم ، مسأله‌ی مهم و سرنوشت ساز ازدواج است.
وی با بیان اینکه ازدواج باید بر اساس تعالیم الهی باشد تصریح کرد: دستورات الهی باید مورد توجه جوانان و خانواده های آنان باشد و نه آداب و رسوم محلی و قومیتی ، شما اگر نگاه کنید به تشریفات ازدواج در میان اقوام مختلف،‌خواهید خواهید دید که در اسلام تشریفات ازدواج ساده است.
خطیب جمعه انزلی در ادامه افزود: بنده توصیه می‌کنم که ازدواجها را آسان کنند. بعضیها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریّه های گران و جهیزیّه های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند و این مورد تایید اسلام و سنت های اسلامی نیست.
شمس الدین همچنین تاکید کرد: ما شیعیان که دم از علی و فاطمه می زنیم چرا ازدواج این دو افتخار آفرینش را الگو خود قرار نمی دهیم ؟ ازدواج این دو بهترین الگو برای جوانان ما است.

*مسجد و محراب جای مبارزه با دشمن است و نه جایی برای مبارزه با خودی ها
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مسجد خاطر نشان کرد: آباد کردن مراکز عبودیت الهی از زمینه های ظهور و استقرار حکومت حق است که متاسفانه مساجد در شهر و کشور ما هم از حیث معنوی و هم عمرانی شرایط خوبی ندارد.
امام جمعه انزلی همچنین گفت: مسجد و محراب جای مبارزه با دشمن است و نه جایی برای مبارزه با خودی ، مساجد ما باید مکانی با انرژی های مثبت باشد و نه جایی برای دعوا و درگیری نمازگزاران با هیات امنا و یا بالعکس.
*عده ای نمی خواهند حقایق غرب را بفهمند و به عکس سلفی گرفتن با آن افتخار می کنند
شمس الدین در ادامه با اشاره به کودتا ۲۸ مرداد اظهار کرد: بنده واقعا در عجبم ، عده ای حقایق را نمی فهمند ، اگر می فهمیدند چرا اینگونه دلباخته ی غرب می شوند و با او سلفی می گیرند و به آن افتخار می کنند. آیا واقعا این اسناد و مدارکی را که خودشان هم منتشر کرده اند و از جنابت هایشان با افتخار صحبت می کنند را هم باور ندارید؟
وی افزود: نفوذ ؛ یکی از روش های مهمی بود که بیگانگان با آن توانستند کودتا ۲۸ مرداد را ایجاد کنند ، اکنون نیز دشمنان باز با وجود تذکرات رهبری هنوز هم همان روش را پیش گرفته و برخی ها در داخل فریب آن را خورده اند و به این موضوع کم توجهی می شود.
اهمیت روز دحوالارض از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه انزلی در نماز عبادی سیاسی جمعه به آن اشاره و تصریح کرد: بحث مبارزه با ظلم ، ریشه کنی ظلم ، لعن و نفرین دشمنان و ظالمان در دعای این روز از ویژگی های مهم آن است که موج شهادت مظلومانه ی شهید حججی در دنیا مصداق تحقق این روحیه ی ظلم ستیزی است.
*جدال ها در فضای مجازی باعث ایجاد دودستگی ها و از بین رفتن دوستی ها شده است
شمس الدین همچنین با اشاره به اصل مِراء (اشکال گرفتن از سخن کسی با هدف تخریب و بیان نواقض او) در فضای مجازی گفت : نوشتن مطالب مختلف با هدف تخریب و مِراء در فضای مجازی کار ناشایستی است ، بنا بر روایتی از معصومین مراء کردن باعث دلمردگی میشود و زمینه‏ساز نفاق و بیماری قلب است و دوستی پایدار را فاسد می‏کند.
وی تاکید کرد: همین بحث و جدل های بی نتیجه ، امروزه خصوصا در فضای مجازی دوستی ها را به دشمنی بدل کرده است د و بین گروه ها و اجتماعات دو دستگی و چند دستگی به وجود آورده است که این مورد تایید نبوده و خواست دشمن است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه