کدام قابلمه ها سرطان‌زا است؟

قابلمه‌های تفلون در مقایسه با قابلمه‌های استیل، آلومینیومی و ظروف پیرکس انتخاب مطمئنی محسوب نمی‌شود.

کدام قابلمه ها سرطان‌زا است؟

به گزارش ۸دی، قابلمه‌های تفلون در مقایسه با قابلمه‌های استیل، آلومینیومی و ظروف پیرکس انتخاب مطمئنی محسوب نمی‌شود. به علاوه بازسازی کف خراب شده تفلون نیز ایمنی چندانی ندارد. از این رو توصیه می‌شود بعد از ایجاد خراش‌هایی هر چند کوچک، از پخت غذا در قابلمه‌های تفلون خودداری کنید چون از راه این خراشیدگی املاح شیمیایی به غذاها وارد شده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند و حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند.
قابلمه‌های استیل نیز بیشتر برای پخت انواع خورش و غذاهای آبدار مناسبند. نکته مهم هنگام استفاده از قابلمه‌های استیل، تنظیم درجه حرارت است.
این قابلمه‌ها در گروه سالم‌ترین قابلمه‌ها قرار می‌گیرند و مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت ورود املاح و ترکیبات شیمیایی به درون غذا، از این قابلمه‌ها استفاده کنند.قابلمه‌های چدنی از آلیاژی ساخته شده‌اند که شامل آهن و کربن است.
اگر به مدت طولانی از این قابلمه‌ها استفاده شود شاید خطرهایی به همراه داشته باشد. به هر حال، در مقایسه با قابلمه‌های تفلون انتخاب مناسب‌تری است اما در مقایسه با قابلمه‌های استیل، آلومینیومی و پیرکس، سلامت پایین‌تری دارد.
قابلمه‌های لعابی هم اگر در معرض غذاهایی با pH اسیدی یا قلیایی باشند، آسیب‌هایی ایجاد می‌کنند اما ظروف پیرکس در دسته ظروف سالم قرار می‌گیرند و استفاده از این ظروف برای سلامت ما خطری ندارد و هیچ گونه ماده شیمیایی از راه پیرکس‌های مقاوم وارد بدن نمی‌شود بنابراین توصیه می‌شود برای پخت و پز از این ظروف بیشتر استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه