نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

جمهوریت و اسلامیت در جمهوری اسلامی در کنار هم تعریف شده‌اند

آیت الله رمضانی گفت: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده جمهوری اسلامی این طور نبوده که بگوییم جمهوریت را از غرب کسب کردیم.

جمهوریت و اسلامیت در جمهوری اسلامی در کنار هم تعریف شده‌اند

به گزارش ۸دی، آیت الله رضا رمضانی با اشاره به تحلیل بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در ارتباط با واقعه غدیرخم اظهار داشت: امام راحل در مسئله غدیرخم به‌ویژه نقش مردم در سرنوشت خود و مبحث ابلاغ کردن چنین امر مهمی از جانب خداوند به پیامبراکرم (ص) توجه ویژه‌ای داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در واقع غدیرخم ابلاغ کردن به‌معنای ماموریت دادن از جانب خداوند به رسول اکرم (ص) است تا مردم با ولی خدا و آن کسی که رهبری سیاسی جامعه اسلامی را بر عهده دارد بیعت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با اشاره به سخن امام راحل درباره آموزه‌های قابل برداشت و استفاده از واقعه غدیرخم در جامعه و دنیای امروز بیان داشت: غدیر آمده است تا به بشریت درس حضور در سرنوشت خود و انتخاب بهترین‌ها را بدهد.

وی با بیان اینکه انتخاب بهترین‌ها در دنیا و در هرسمتی که انتخاب شوند در سرنوشت همه افراد جامعه تاثیرگذار است افزود: آثار انتخاب بهترین‌ها در زندگی همه شهروندان ملموس است و این موضوع یک برداشت از آیات و روایات است که در فلسفه سیاسی اسلام نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

امام جمعه مسجد هامبورگ آلمان گفت: به‌طور کل بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در جمهوری اسلامی این طور نبوده که بگوییم جمهوریت را از غرب کسب کردیم و تنها اسلامیت را داشتیم در صورتی‌که اسلامیت و جمهوریت هر دو در منابع اسلامی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مباحث مربوط به مقبولیت و مشروعیت موجب بروز شبهات نشود گفت: اگر قصد و غرض از ایجاد چنین مباحثی آگاهی و بررسی است، برگزاری سمینار و نشست‌هایی در این رابطه بسیار خوب است اما اگر مسئله جهت‌دهی افکار مردم است باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه