گیلان گردی؛

رحیم آباد کجاست

بخش رحیم آباد داری ۷۵۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی بوده و در منطقه ای در قسمت شرق استان گیلان و در قسمت جنوبی شهرستان رودسر واقع می‌باشد.

رحیم آباد کجاست

به گزارش ۸دی، بخش رحیم آباد داری ۷۵۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی بوده و در منطقه ای در قسمت شرق استان گیلان و در قسمت جنوبی شهرستان رودسر واقع می باشد و یکی از بزرگترین بخش های کشور است.

این بخش دارای جاذبه های فراوان گردشگری بوده و این بخش دارای ۴ دهستان به نام های ۱. دهستان رحیم آباد که به مرکزیت روستای طول لات و دارای ۵۴ روستای دارای کد آبادی بوده که میزان جمعیت ثابت این دهستان ۲۶۵۹ خانوار بوده ۲. دهستان اشکور سفلی به مرکزیت روستای زیاز که دارای ۴۹ روستا و جمعیت ۱۵۲۲ خانوار بوده و دهستان اشکور علیا به مرکزیت روستای ارکم ، سیارستاق که دارای ۵۸ روستا و جمعیت ۶۲۷ خانوار و دهستان شوئیل به مرکزیت روستای شوئیل که دارای ۵۷ روستا و جمعیت ۸۴۹ خانوار می باشد که دارای مناطق بسیار زیبا و دیدنی ییلاقی و امام زادگان فراوان می باشد.

در این بخش سه قوم گیل، کلایی و گالش ساکن بودکه قوم گیل در قسمت جلگه ساکن بوده و گالش به چوپانانی گفته می شود که ییلاق و قشلاق می کنند و کلایی به قومی گفته می شود که در .بالا دست اشکورات ساکن می باشند که همگی آنها به زبان گیلکی سخن می گویند. محصولات کشاورزی این بخش مرکبات، برنج، چای، گردو، فندق، گل گاوزبان و … می‌باشد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه