گزارشی از افتتاح یک پروژه شهری

زرجوب و گوهررود آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان/ کارهای شهر را جدا از سیاسی کاری پیش ببریم

عملیات اجرایی احداث پارک حاشیه رودخانه زرجوب و بهسازی مسیر جاده پیربازار واقع در کارگاه پروژه “پل توحید” آغاز شد.

زرجوب و گوهررود آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان/ کارهای شهر را جدا از سیاسی کاری پیش ببریم

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، فرامرز جمشیدپور در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پارک حاشیه رودخانه زرجوب و بهسازی مسیر جاده پیربازار واقع در کارگاه پروژه “پل توحید” با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم امروز امنیت ما و خانواده ما را تامین کردند.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه اگر امروز ما شاهد خدمات‌رسانی به مردم هستیم از برکت خون شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم است گفت: رودخانه‌های زرجوب و گوهررود امروز از آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند.

جمشیدپور با اشاره به دو رودخانه زرجوب و گوهررود که روزی جزء زینت‌های شهر رشت بودند تصریح کرد: در گذشته‌ای نه چندان دور مردم رشت در رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شنا می‌کردند و به ماهیگیری می‌پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت یک شهر توریستی است و باید از این فرصت‌ها برای جذب گردشگر استفاده شود گفت: مسافران زیادی برای دیدن زیبایی‌های شهر رشت و استفاده از این نعمات به شهر رشت مسافرت می‌کنند.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه استفاده از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می‌توانست رونق اقتصادی مردم شهر رشت را بالا ببرد خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون مسافران از این رودخانه‌ها فاصله می‌گیرند.

جمشیدپور با تاکید بر اینکه هر چقدر هم مردم رشت به این رودخانه‌ها نزدیکتر باشند ارزش ملک آنها پائین‌تر است اعلام داشت: مجریان امر باید به خود بیایند و کاری برای مردم شهر رشت انجام دهند.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه مردم شهر رشت بسیار کم توقع هستند و تاکنون مسئولان به فکر آنها نبوده‌اند تصریح کرد: اکنون باید جهت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود صدها میلیارد تومان هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه بازسازی طرح جامع بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد گفت: این هزینه‌ها شامل پاکسازی شیرابه‌های سراوان، تثبیت رودخانه‌ها، فضاسازی حاشیه رودخانه‌ها، رفع آلودگی، ایجاد فرصت‌های گردشگری و سد جهت امکانات تامین آب رودخانه‌ها است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه اگر شهرداری رشت تنها ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد و فاضلاب را از رودخانه‌ها دور کند حدود هزار میلیارد تومان هزینه دارد افزود: شهرداری‌های مناطق رشت اکنون قطعه به قطعه بسترسازی و پارک‌سازی می‌کنند و فضاهای خوب و مفرحی را برای مردم شهر رشت ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز در اواخر روزهای شورای شهر چهارم، در سطح کم برخوردار پس از مطالعات، شاهد کلنگ زنی یک بخش هستیم گفت: این پروژه ساماندهی پیاده رو و حاشیه رودخانه، ایجاد فضای دوچرخه سواری، فصای سبز و ایجادخیابان است و یک مسیر نیز از پل بوسار تا میدان قلی‌پور، ست‌های ورزشی گذاشته می‌شود.

 تقسیم عادلانه خدمت به مردم شهر رشت ضروری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه پیام این پروژه  تقسیم عادلانه و خدمت برای مردم عزیز شهر رشت است اقزود: مردم این منطقه منتظر هستند تا خدمات بیشتری در حوزه مدیریت شهری برای آنها به ارمغان آورده شود.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه مردم در فخب منتظر و  پیگیر آسفالت پارک و بازارچه از مدیریت شهری هستند خاطرنشان کرد: امیداواریم در بودجه ۹۷ بتوانیم اعتبار خوبی برای این پروژه‌ها بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کم خدماتی به این عزیزان قابل لمس است و حتی جوانان این مناطق زمین برای بازی ندارند گفت: اکنون اکثر روستاهای ما آباد شده‌اند اما این مناطق منتظر خدمات رسانی هستند.

شیرزاد با بیان اینکه استاندار گیلان از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان رضایتمندی ندارد و در مصاحبه‌های خود نیز اعلام کرده است افزود: حوزه مدیریت شهری سیاسی نبود و امیدواریم با قول‌هایی که منتخبان شورای پنجم شهر رشت به مردم داده‌اند کارهای شهر را جدا از سیاسی کاری پیش ببریم و شاهد بالندگی شهر خود باشیم.

این عملیات پارک سبب آرامش و رفاه و آسایش همشهریان می‌شود

شهردار منطقه یک رشت نیز در این مراسم گفت: پارک احداثی در حاشیه رودخانه زرجوب در پائین دست است و در حاشیه سمت راست پارک خیابان ۸ متری از جنس کیوبیک پیش بینی شده است که این خیابان به‌صورت یکطرفه به‌طول ۳۳۰ متر میدان توحید را به انتهای اول خیابان ۱۶۶ متصل می‌کند.

محمد پور ناصرانی با بیان اینکه کل محوطه پارک ۸ هزار و ۴۳۷ متر مربع است که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع آن به فضای سبز اختصاص داده شده است افزود: طراحی مبلمان شهری، آلاچیق و ست ورزشی از دیگر امکانات این پارک است.

وی با اشاره  به اینکه مسیر پیاده راه این پارک به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با کفپوش طرح ساسو طراحی شده است تصریح کرد: مسیر دوچرخه به‌طول ۲۸۰ متر از حاشیه پل توحید آغاز می‌شود و پل توحید را تا خیابان ۱۹۰ به‌ مسیر آسفالت متصل می‌کند.

پور ناصرانی بیان داشت: محوطه کنونی به‌صورت مخروبه و با اختلاف ارتفاع شدید غیر قابل تردد و استفاده بوده است که با انجام این عملیات پارک، سبب آرامش و رفاه و آسایش همشهریان عزیز می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه