خبرنگار: ابوالفضل شکری
امام جمعه لنگرود:

عده‌ای ذهن مبارک آیت‌الله قربانی را مخدوش کردند / تنها امام جمعه تهران بودم که دولت از او شکایت نکرد

امام جمعه لنگرود گفت: عده‌ای با آلوده کردن فضا ذهن مبارک حضرت آیت الله قربانی را مخدوش کردند و حکم لاهیجان من متوقف شد.

عده‌ای ذهن مبارک آیت‌الله قربانی را مخدوش کردند / تنها امام جمعه تهران بودم که دولت از او شکایت نکرد

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی در اولین حضور خود در نشست مسئولان شهرستان لنگرود با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: هدف ما این است که در قرارگاه فرهنگی از دو قطبی شدن جلوگیری کنیم چون دشمن از این ماجرا بهره می برد.

وی افزود: اگر نماز جمعه نماز اشخاص خاص و جریان خاصی باشد دشمن تمام استفاده خود را از این بحران خواهد کرد. ما در جامعه خود بحران داریم اما بحران فرهنگی نداریم و اگر شخص امام جمعه نتواند تمام جریانات را جمع کند و تکیه‌گاه تمام تفکرات سیاسی باشد دشمن بحران فرهنگی ایجاد می‌کند و آنوقت ریشه را می‌زند و وحی و رشادت، مقاومت و … را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه لنگرود ادامه داد: اگر نماز جمعه وحدت‌آفرین باشد و امام جمعه بتواند نقش پدری را ایفا کند ممکن است جامعه با بحران‌هایی دست و پنجه نرم کند اما این بحران فرهنگی نخواهد بود و این بحران ها قابل حل است.

سلیمانی گفت: نظام جمهوری اسلامی دوران تولد و بلوغ خود را پشت سر گذاشته است و الان دوران تکامل نظام است و الحمدالله در بسیاری از زمینه‌ها نظام صاحب نظر است.

وی تأکید کرد: بحرانهای غیرفرهنگی جای نگرانی ندارد و قابل حل هستند.

امام جمعه لنگرود با اشاره به حواشی قبل از حضورش در لنگرود گفت: زمانی که ما داشتم به لنگرود می‌آمدیم حرف و حدیث‌هایی شد و گفتند که فلانی تند و ضد دولت است و یک عده با این حرف‌ها و با سو استفاده از این فضا ذهن مبارک حضرت آیت‌الله قربانی را مخدوش کردند و ایشان حساس شدند و حکم بنده برای لاهیجان بود (که متوقف شد). حاج آقا خیلی به من لطف دارند و حتی در دیدار اخیر من را بغل کردند و گریه کردند و گفتند شما از آینده گیلان هستید البته من لایق این حرف نبودم.

سلیمانی افزود: ایشان از این دو قطبی که پیش آمد ناراحت بودند. یک عده انسان‌های احمق که متأسفانه توهین به ولایت و نمایندگی ولی فقیه کردند حاج آقا را حساس کردند و حق هم داشتند. بنده هیچ گله‌ای از هیچ کس ندارم و از حاج آقا هم ممنون هستم و خوب ایشان می‌خواستند جلوی فتنه را بگیرند و یک عده ذهن ایشان را به سمتی سوق دادند که اگر فلانی بیاید چه می‌کند.

وی ادامه داد: این فضا حتی در لنگرود هم در حال ایجاد شدن بود اما من می‌خواهم بگویم به این حرف‌ها توجه نکنید. بنده در جایی امام جمعه بودم که آقای جهانگیری هر سه هفته به آنجا می‌آمد و آقای صالحی در آنجا همسایه خانه من در فشن بود و چه بسا بعضی وقت‌ها ما خدمت ایشان می‌رسدیم و یا ایشان تشریف می‌آوردند. حتی خود آقای نعمت‌زاده چند بار تشریف آوردند. آقای کواکبیان هم هفته پیش تشریف آوردند و من که قرار بود سخنران برنامه باشم نبودم و خیلی ناراحت شدند که من برای اینجا آمدم.

امام جمعه لنگرود افزود: ما نیامده‌ایم در تریبون نماز جمعه به کسی ضربه بزنیم و به حیثیت کسی تعدی کنیم. آقای انصاری از خیلی از ائمه جمعه تهران شکایت کرد. برخی از ائمه جمعه افراط کرده بودند خط سیاسی و جریان فرق می کند. ما سعی کردیم در تریبون نماز جمعه به کسی اهانت نکنیم. تنها امام جمعه تهران که از او شکایت نشد من بودم. من هم نقد داشتم اما سعی کردم رعایت انصاف را داشته باشم.

سلیمانی گفت: من قصد دارم میز دولت را در نماز جمعه راه اندازی کنم تا مسئولان به نوبت با مردم صحبت کنم و مردم با مسئولان ارتباط بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
متاسفم برای آقای سلیمانی .چه راحت ...
منتشر کنید
ای کاش مرده بودم و سنگر نماز جمعه را اینگونه نمیدیدم.....
ناشناس
اقای سلمیانی حالا چند تافالوده با وزیر وزرا خوردین فخرفروشی نداره که !!
ناشناس
امام ما افتخارش نوکری ملت بود و نه دست بوسی دولت
ثارالله-رشت
ذهن مبارک؟؟؟؟؟ خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند...
در حاشیه