سید احمد خاتمی در رشت:

شهادت شهید حججی باران معنوی در شرایط خشکسالی معنوی بود

عضو هیأت رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسیر کشور به سوی خشکسالی معنوی حرکت می‌کرد اما خداوند با شهادت شهیدان حججی و حسین‌پور باران معنویت را بر کشور نازل کرد.

شهادت شهید حججی باران معنوی در شرایط خشکسالی معنوی بود

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت شهید محسن حججی و شهید مرتضی حسین پور شلمانی در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) شهدای گمنام رشت با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: مسیر کشور به سوی خشکسالی معنوی حرکت می‌کرد اما با آمدن شهدا همچون بارش باران بر زمین نازل شد و کشور را سیراب کرد.

وی با بیان اینکه در زمانیکه عده‌ای با عکس گرفتن با زنی در مجس را افتخار می‌دانند، افزود: عکس گرفتن با عباس زینب افتخار آفرین است نه اینکه با یک زن بیگانه عکس بگیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر زمان که کشور نیاز به باران داشت شهید حججی‌ها و حسین‌پورها باران عشق به خدا را باریدند، گفت: شهدا از جمله شهدای مدافع حرم دین خود را به اسلام ادا کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب برای ادامه نیاز به دو فرهنگ دارد اظهار کرد: فرهنگ نخست فرهنگ مقاومت است و باید بر فرهنگ مقاومت توام با تقوا پافشاری کرد.

خاتمی با اذعان به اینکه انقلاب با فرهنگ اسلامی ماندنی خواهد شد، گفت: شالوده انقلاب به ارزشهای دینی است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۳۸ سال پس از پیروزی انقلال ستون فقرات آن ارزش‌های دینی بود، گفت: اگز ارزش‌های اسلامی نبود انقلاب پا نمی‌گرفت و تداوم این انقلاب به ارزش‌های اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پای تاریخ ایستادن در طول تاریخ هزینه داشته است، گفت: همیشه دینداری هزینه دارد و آنهایی که هزینه دینداری را پرداخته‌اند عزیز دنیا و آخرت شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدای انقلاب در تارک تاریخ می درخشند، گفت: دشمنان به این امید که هلاوت شهادت در جامعه ایرانی نیست کمی امیدوار شدند.

خاتمی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از نسل های دوم و سوم انقلالب هستند، گفت: شهدای مدافع حرم پتک انقلاب اسلامی بر سر دشمنان نظام هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب دشمنان را خسته می کند اما خود خسته نمی شود، گفت: روئسای جمهوری آمریکا در پی این بودند که ایران را در سر جای خود بنشانند اما ملت ایران آنها را بر سر جای خود نشاند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم ایران با فرهنگ مقاومت دشمنان را بر سر جای خود نشانده است، گفت: خاطراتی که از شهید حججی‌ها و حسین‌پورها نقل می‌شود حکایت از فرهنگ و حیات دینی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب حضرت مهدی ماندنی خواهد بود، افزود: فرهنگ شهادت همان فرهنگ عشق به خدا و فرهنگ ایثار است.

خاتمی با اذعان به اینکه جان عزیز است اما شهدای مدافع حرم جان خود را بر کف دست گرفته اند، افزود: جان را تقدیم خدا کردن و دو تکه تکه شدن نشان از تقوای بالا و حب بی بدیل شهدای مدافع حرم به مبانی دیدنی دارد.

وی با بیان اینکه حاضر شدن بر قبر شهید مستحب است با وضو حاضر شویم، گفت: مزار شهدا مزار ملائکه های خدا است و مزار شهدای مدافع حرم سر گلزارها است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روز قیامت به شهدا شفاعت ۷۰ نفر را می دهند، گفت: در همین دنیا شفاعت شهید قبول است و خانواده های شهدا دو رکعت نماز بگذارند یقینا شهدا شفاعت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: هر چقدر انسان عمر کند روزی مرگ سراغش را خواهد گرفت اما شهید خودش می رود و این نوع شهادت سربلندی را به همراه دارد.

خاتمی با بیان اینکه مثل ما و شهادت همچون این دنیا و دنیای آخرت است، افزود: مشکل ما این است که در قفس زندگی و همه چیز را به نیا معطوف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهادت مراتب دارد، بیان کرد: همه ی شهدا نور چشم هستند اما شهدای مدافع حرم عناوینی خاص دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای مدافع حرم هجرت کرده اند، گفت: شهدای مدافع حرم دوست حضرت ابراهیم در بهشت هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدای مدافع حرم همسفر خدا هستند، افزود: به فرموده امیرالمومنین، وقتی رزمنده از خانه حرکت می‌کند خدا به فرشته‌ها اعلام می کند که پرونده سیاهش را پاره کنند.

خاتمی ادامه داد: خدا بعد از شهادت رزمندگان اسلام سرپرست خانواده شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا با توجه به مقامشان از سروران بهشتند، گفت: در جایی که انبیا حضور داشته باشند با وارد شدن شهدا به احترامشان بپا می خیزند چون مجاهد فی سبیل الله لقب گرفته اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه جهاد دری از بهشت است، افزود: اینگونه نیست که هر کسی به سوریه برود و شهید شود بلکه شهید شدن در سرزمین غربت لیاقت و سعادت می خواهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا بندگان خاص خدا هستند، گفت: مهم این است که یک شمر با خنجر پشت سر یک اولیای خاص که شهدا هستند قرار بگیرند اما ابن اولیا خم به ابرو نیاورند.

خاتمی با اشاره به عنوان شهید برای شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: برخی از موارد لمس کردنی است و شنیدنی نیست و بوی و عطر شهدا را خانواده های شهدا لمس می کنند.

وی با بیان اینکه با رفتن شهید حججی نور شهدا باقی می‌ماند، گفت: شهدای مقاوم حرم عناوینی مهاجر و مجاهد و شهید دارند و آن که کشور را سربلند کرده سر بریده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه