پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید عسل در گیلان طی سال جاری

مسئول امور زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه یک مرحله از برداشت عسل پائیزی هنوز انجام نشده، آمار دقیق برداشت عسل در سال جاری وجود ندارد ولی برآوردها نشان می دهد تولید عسل ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید عسل در گیلان طی سال جاری

به گزارش ۸دی، مسئول امور زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه یک مرحله از برداشت عسل پائیزی هنوز انجام نشده، آمار دقیق برداشت عسل در سال جاری وجود ندارد ولی برآوردها نشان می دهد تولید عسل ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

هوشیار رحیمی افزود: استان گیلان با تولید ۱۹ کیلوگرم از هر کندو، رتبه اول کشوری در تولید عسل از نظر میانگین را دارد.
وی برداشت سال گذشته عسل در گیلان را پنج هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: در استان چهار هزار و ۵۴۷زنبوردار و ۲۶۵ هزار کلونی زنبورعسل وجود دارد و گیلان از استان های مطرح در حرفه زنبورداری است.
وی یادآور شد: برداشت تابستانی عسل در گیلان به اتمام رسیده و برداشت پائیزی نیز در شهریور و مهرماه انجام خواهد شد.
به گفته رحیمی، برای اولین بار در سال گذشته غذای جامد زمستانی زنبورعسل به نام آپیستا وارد کشور شد که ۳۸ تن آن در گیلان از طریق اتحادیه زنبورداران توزیع شده و این ماده غذایی زمستانی زنبور عسل مورد استقبال زنبورداران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: امسال با تقاضای زنبورداران بیش از سال گذشته این ماده غذایی زنبور جذب خواهد شد و مشابه داخلی آن نیز تولید شده است.
رحیمی گفت: زنبورداران در مورد تغذیه زنبور در فصل سرد و یخبندان نگرانی نداشته باشند و می توانند زنبورهای خود را تغذیه کنند.
گیلان از استان های برتر زنبورداری کشور محسوب می شود و این استان به دلیل مراتع جنگلی و چهار فصل، شرایط مناسبی برای تولید عسل دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه