مدیر آبفار رودبار خبر داد:

تنش آبی در ۲۲ روستای شهرستان رودبار

مدیر امور آبفار رودبار از تنش آبی در ۲۲ روستای شهرستان رودبار خبر داد و گفت: عملیات آبرسانی سیار به ۸ روستای دارای تنش آبی شهرستان رودبار توسط ۲ دستگاه تانکر در حال انجام است.

تنش آبی در ۲۲ روستای شهرستان رودبار

به گزارش ۸دی، سجاد عزیزی در گفت وگو با ایسنا منطقه گیلان، اظهار کرد: مبلغان دینی و خبرنگاران با بهره گیری از توانمندی های خود می توانند الگوی درست مصرف آب شرب را نهادینه کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آب در تامین رفاه مردم، می طلبد همه رسانه ها ابعاد مختلف این ماده حیاتی را تبیین کنند.

وی رعایت الگوی صحیح مصرف در تامین پایدار آب شرب روستاها را تاثیرگذار دانست و افزود: تحقق درست مصرف کردن آب در جامعه، مستلزم همکاری و مشارکت همه نهادهای ذیربط است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدایت روستاییان به سمت مدیریت مصرف، در عبور از چالش های ناشی از کم آبی مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب مشکلات آب، باعث اهتمام بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب شرب می شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه همواره مشترکان روستایی در گذر از بحران کم آبی، همراه امور آبفار شهرستان رودبار بوده اند، اظهار کرد: اگر مردم عزیز در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند، امکان تامین پایدار آب شرب برای سایرین نیز وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به ورود گردشگران به شهرستان رودبار، متذکر شد: با ورود مسافران، جمعیت شناور ما چندین برابر شده که به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی، تامین مناسب آب شرب گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر امور آبفار رودبار با بیان اینکه آب مورد نیاز برای هر فرد در طول یک شبانه روز حداکثر ۱۷۰ لیتر است، گفت: حدود ۱۵ درصد صرفه جویی در این میزان، موجب تامین آب مورد نیاز دیگران می شود.

وی با تاکید بر استفاده درست از آب در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی، خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی که بانوان در خانه دارند و بیشتر از آب استفاده می کنند، باید علاوه بر پرهیز از استفاده بی رویه، صرفه جویی در مصرف آب را به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

عزیزی عنوان کرد: جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی کمترین میزان صرفه جویی، در تداوم خدمات آبرسانی امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار موثر است.

مدیر امور آبفار از تنش آبی در ۲۲ روستای شهرستان رودبار خبر داد و تصریح کرد: با گرمتر شدن هوا و کاهش آبدهی چاه ها و چشمه ها، در تعدادی از روستاها شاهد مشکل کمبود آب شرب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عملیات آبرسانی سیار به ۸ روستای دارای تنش آبی شهرستان رودبار توسط ۲ دستگاه تانکر در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد؛ در سال جاری اعتبارات خوبی از منابع ملی و استانی برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یابد.

عزیزی با بیان اینکه هم اکنون ۶۲ روستای بخش های مرکزی، عمارلو، رحمت آباد و بلوکات و خورگام زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، اضافه کرد: شبکه آبرسانی این روستاها به دلیل قدمت بالا، فرسوده و مستهلک است و نیاز به بازسازی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تانکرسازی رحیمی گیلان
سلام تانکرسازی رحیمی سازنده انواع تانکرهای فلزی در طرح و اندازها ی مختلف آدرس رشت آتشگاه روبروی پست بانک داخل گاراژ.09115000622 09192297125
در حاشیه