افزایش صندوق های اعتباری خرد محلی در روستاهای گیلان

صندوق های اعتباری خرد محلی در روستاهای گیلان افزایش می یابد.

افزایش صندوق های اعتباری خرد محلی در روستاهای گیلان

به گزارش ۸دی، فرزانه مافی مدیر طرح صندوق اعتباری خرد محلی کشور در نشست کارگاه آموزشی صندوق های اعتباری خرد محلی در رشت گفت: بررسی ها نشان می دهد از سال ١٣٨٠ تا ١٣٩٢ سهم کشاورزی در دهک های پردرآمد به مراتب بیشتر از دهک های کم درآمد است.

وی افزود : فاصله در آمدی بین شهر و روستا در ۱۵ سال اخیر به ٩٠ درصد رسیده که موجب افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

‎ مدیر طرح صندوق اعتباری خرد محلی کشور گفت : روستاییان، با پس‌انداز حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می توانند بعد از ۶ ماه وام ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت وام ٣۶ ماهه بعد از تنفس ۲ ماهه بگیرند.

جدی نیا مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این نشست گفت : صندوق کارآفرینی امید ۳۰ صندوق اعتباری خرد محلی در روستاهای گیلان تشکیل می دهد.

وی با بیان این که این صندوق ها به بهره برداری می رسد افزود: تاکنون هشت صندوق اعتباری خرد محلی در روستاهای گیلان با ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه تشکیل شده است .

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: هدف از ایجاد صندوق های اعتباری خرد محلی ، فراهم کردن زمینه رونق تولید ، کسب درآمد بیشتر، توسعه پایدار و توانمند سازی زنان روستایی است .

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه