به‌همت سازمان سراج استان گیلان ؛

سومین دوره عمومی سواد فضای مجازی در رشت برگزار شد

سجاد ستوده اظهار داشت: دو دوره گذشته عمومی سواد فضای مجازی در استان گیلان با کیفیت بسیار خوب برگزار شد.

سومین دوره عمومی سواد فضای مجازی در رشت برگزار شد

به گزارش ۸دی، سجاد ستوده در سومین دوره عمومی سواد فضای مجازی استان گیلان در رشت اظهار داشت: دو دوره گذشته عمومی سواد فضای مجازی در استان گیلان با کیفیت بسیار خوب برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند “موضوع سواد فضای مجازی مورد دقت قرار گیرد ” افزود: مقام معظم رهبری موارد فوق را به هنگام حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش از منویات مقام معظم رهبری، سازمان سراج استان گیلان کلاس‌هایی را با عنوان سواد رسانه‌ای آغاز کرده بود افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی کلاس‌ها به‌صورت علمی‌تر برگزار شد.

ستوده با اشاره به اینکه اعضای شورای عالی فضای مجازی کار را با نگاه علمی‌تر آغاز کردند گفت: دوره‌ها بر اساس سرفصل‌های کاملا مشخص تدوین شد و بر اساس سرفصل‌های تدوین شده برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان تاکید کرد: موضوع سواد فضای مجازی در سطح کشور، ذیل مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج و کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی مجموعه آغاز شد که شاهد اتفاقات خوبی در سطح کشور بودیم.

ستوده با اشاره به اینکه در استان گیلان ۲ دوره کلاس‌های خوبی هم از لحاظ کیفی و هم از نظر خروجی دوره‌ها داشتیم خاطرنشان کرد: اساتیدی که در این دوره حضور دارند ذیل اساتید برجسته کشور این دوره‌ها را گذرانده‌اند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان با بیان اینکه دوره عمومی سواد فضای مجازی در گذشته دارای ۸ سرفصل بود و اکنون دارای ۱۳ سرفصل است افزود: ۵ سرفصل جدید برای نخستین بار در سطح کشور ارائه می‌شود.

ستوده با بیان اینکه دوره عمومی سواد فضای مجازی به شکل منظم هر هفته سه شنبه ها ساعت ۱۶ تشکیل می شود و تا ۱۶ شهریور ادامه دارد گفت: شزایطی فراهم می‌شود تا افرادی که این دوره را با موفقیت سپری می‌کنند به همراه افرادی که از قبل این دوره‌ها را گذرانده‌اند بتوانند دوره‌های سواد مجازی را تدریس کنند.

وی گفت: این دوره شامل مبانی و ضرورت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، تکنیک‌های اقناعی، رژیم مصرف، خودکنترلی در فضای مجازی، سواد بازی، امنیت کاربری، تحلیل و بررسی شایعات در فضای مجازی است.

ستوده با اشاره به اینکه راهکارهای تحلیل و بررسی شایعه و مدیریت رسانه در خانواده که آفند و پدافند در فضای سایبر  و تکنولوژی آینده است از سرفصل‌های جدید این دوره است افزود: پس از گذراندن دوره‌های دوم و سوم و دوره کاملاً تخصصی پایان دوره، مدرک داده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه