مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گيلان:

موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند

علیزاده گفت: موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند.

موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در گفتگو با خبرگزاری فارس در رشت با تأکید بر احیای موقوفات کشاورزی گیلان و پیگیری پرداخت حق موقوفه اظهار کرد: استان گیلان دارای موقوفات کشاورزی  ازجمله زمین مزروعی، باغ و استخر است  که می‌طلبد این موقوفات احیاء و به بهره‌برداری کامل برسند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بر لزوم شناسایی موقوفات کشاورزی استان تأکید و خاطرنشان کرد: رؤسای ادارات تابعه باید نسبت به شناسایی موقوفات کشاورزی و احقاق حق‌وحقوق موقوفه اقدام  داشته و در تحقق آن کوشا باشند.

وی بابیان اینکه برخی از موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند، افزود: شناسایی موقوفات مستعد کشاورزی گیلان بر عهده معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف است  که در این راستا باید سند جامع تدوین گردد.

علیزاده گفت:  چهار هزار و ۴۲۱ رقبه متصرفی موقوفه با کاربری کشاورزی در گیلان وجود دارد که  تعداد رقبات کشاورزی غیر متصرفی گیلان ۵۹۸ رقبه  است.

مقام عالی اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان تعداد رقبات موقوفات اشتراک ‌التولیه ( دو نفر یا بیشتر باهم متولی یه موقوفه ) کشاورزی استان را ۱۹۶ رقبه عنوان کرد و افزود: مجموع رقبات موقوفات کشاورزی گیلان ۵ هزار و ۳۳۴ رقبه است که از کل رقبات به تعداد ۴ هزار و ۲۲۹ رقبه دارای درآمد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه