انتقاد امام‌جمعه آستارا:

سال گذشته از استان هم‌جوار جهت تغذیه زوار عتبات عالیات کمک گرفتیم

حافظ نیا گفت: به دلیل وجود یک سری ناهماهنگی‌ها مجبور شدیم از استان هم‌جوار جهت تغذیه زائرین عتبات عالیات کمک بگیریم و این برای استان گیلان خوب نیست و ضعف ما را در پذیرایی از زوار نشان می‌دهد.

سال گذشته از استان هم‌جوار جهت تغذیه زوار عتبات عالیات کمک گرفتیم

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا در نشست ستاد اربعین حسینی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: پارسال ۱۸ هزار نفر از اتباع آذری زبان در همایش بزرگ اربعین حسینی حضور پیدا کردند که ۵۰ درصد آن از مرز زمینی آستارا عبور کردند.

وی با بیان اینکه پارسال در پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات با مشکلات زیادی مواجه بودیم، تصریح کرد: به دلیل وجود یک سری ناهماهنگی‌ها مجبور شدیم از استان هم‌جوار جهت تغذیه زائرین عتبات عالیات کمک بگیریم و این برای استان گیلان خوب نیست و ضعف ما را در پذیرایی از زوار نشان می‌دهد.

امام‌جمعه آستارا با اشاره اینکه می‌طلبد جهت خدمات‌رسانی مطلوب در شأن زائران اباعبدالله حسین(ع) به ستاد اربعین حسینی این شهرستان نگاه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: پارسال به لحاظ تغذیه زوار دست‌به‌گریبان دیگران شده و در حد یک چای خشک هم با مشکل مواجه بودیم.

حافظ‌نیا با تصریح براینکه جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی نسبت به افتتاح حساب مشترک ستاد اربعین حسینی این شهرستان هر چه سریع‌تر باید اقدام شود، بیان کرد: به کمک‌های دولتی نیز در کنار کمک‌های مردمی نیاز داشته و از انجام هرگونه کمک دولتی استقبال می‌کنیم.

وی با تصریح براینکه ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا روی استقبال از زوار برنامه‌ریزی می‌کند؛ اما از بدرقه زوار و خروج آن‌ها از کشور غافل می‌شود، گفت: پارسال بین گمرک و پایانه مرزی ناهماهنگی وجود داشت و عدم هماهنگی بین این دو نهاد می‌تواند برای زائرین مشکل ایجاد کند.

امام‌جمعه آستارا زمان‌بر و دوبل بودن هزینه بیمه، سوءاستفاده رانندگان اتوبوس و قیمت‌های خارج از عرف، نبود اتوبوس به‌اندازه کافی، وجود زائران بدون ویزا و کلاه‌برداری صرافان غیرقانونی در جلوی گمرک را از جمله مشکلاتی دانست که زوار عتبات عالیات سال گذشته از بابت آن گلایه‌مند بودند.

حافظ‌نیا با انتقاد از اینکه سال گذشته در سطح شهرستان آستارا رنگ و بوی استقبال وجود نداشت و با نصب چند بنر کوچک و بزرگ نمی‌توان گفت که کار فرهنگی انجام داده‌ایم، افزود: جهت استقبال از زوار خارجی عتبات عالیات باید مردم و مساجد در صحنه حضور داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه