هیچ دیداری با مقامات آمریکایی در نیویورک نخواهیم داشت/ دیدار با اشتون در حاشیه نشست مجمع عمومی

وزیر امور خارجه گفت: در حاشیه حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل هیچ دیداری را با مقامات آمریکایی نخواهیم داشت.

هیچ دیداری با مقامات آمریکایی در نیویورک نخواهیم داشت/ دیدار با اشتون در حاشیه نشست مجمع عمومی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت درباره آخرین روند مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: قرار است دیدار اولیه بنده با خانم کاترین اشتون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

وی افزود: در این دیدار تعیین خواهیم کرد که چگونه مذاکرات را به پیش ببریم زیرا ما چارچوب‌های خود را انتخاب کرده‌ایم.

ظریف تصریح کرد: تنها زمانی احساس خواهیم کرد که مذاکرات مثمر ثمر خواهد بود که حقوق ملت ایران از سوی کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شود و از نظر ما باید بازی برد- برد صورت گیرد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: باید طرف مقابل این موضوع را قبول کند که اجازه دهد دستاورد ایران در زمینه هسته‌ای به صورت شفاف در مراکز سازمان انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفته و آن‌ها اعتراضی نکنند لذا رسیدن به این راه حل زیاد مشکل نیست.

وی افزود: طبقه فرمایشات رهبری معظم و اظهارات رئیس‌جمهور زمانی که مقامات غربی بتوانند دستیابی ایران به انرژی صلح‌امیز هسته‌ای را قبول کنند و با مردم ما ارتباط برقرار کنند، رسیدن به راه حل در این زمینه دشوار نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه آیا دیداری را با مقامات آمریکایی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خواهید داشت، تصریح کرد: هیچ برنامه مستقیمی را با مقامات آمریکایی در نیویورک نداشته و برنامه‌ریزی به این منظور انجام ندادیم البته جمهوری اسلامی ایران در قالب گفتگو با ۱+۵ با آمریکا که عضو این گروه است، مذاکره می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه روزنامه الحیاه در گزارشی اشاره کرده که اوباما نامه‌ای را به رئیس‌جمهور کشورمان نوشته است، خاطر نشان کرد: ما قرار نداریم راجع به پیام‌ها و نامه‌هایی که دریافت می‌کنیم به صورت علنی گفتگو کنیم و باید بگویم حدس و گمان روزنامه الحیاه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه