خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیر کل بنیاد شهید گیلان در گفتگو با 8دی:

۲۲۰ هزار اثر از شهدای گیلان جمع‌آوری شد / تنها ۶ گلزار شهدا ساماندهی نشده است

مدیر کل بنیاد شهید گیلان گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار اثر شامل وصیت‌نامه و تصاویر و … از شهدا جمع آوری و در قالب آرشیو نگه‌داری کرده‌ایم.

۲۲۰ هزار اثر از شهدای گیلان جمع‌آوری شد  / تنها ۶ گلزار شهدا ساماندهی نشده است

عبدالله پاکاری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «رقص روی یک پا» در گفتگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود اظهار داشت: امروز یک اتفاق خوب در حوزه ایثار و شهادت اتفاق افتاد و از یک اثر فاخر از آقای اسماعیل یکتایی آزاده و جانباز ۷۰ درصد رونمایی شد که خاطرات این بزرگوار از دوران سخت اسارت است.

وی افزود: این روزها نیازمندی جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و آنچیزی که از ایثارگردان و جانبازارن برای ما به امانت مانده است فرهنگ ایستادگی و مقاومت است و ما وظیفه داریم برای ثبت این فرهنگ و ماندگاری آن، این خاطرات را در قالب آثار هنری مثل کتاب ها ثبت کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان درباره ثبت وصیت نامه شهدا اظهار کرد: جمع آوری وصیت نامه شهدا از فعالیت های بنیاد شهید است و تاکنون ۲۲۰ هزار اثر شامل وصیت‌نامه، آثار حجمی و تصاویری از شهدا را جمع آوری و در قالب آرشیو و گنجینه نگه‌داری کرده‌ایم. ما تصاویر شهدا را به صورت موضوعی طبقه‌بندی کرده‌ایم و در قالب نمایشگاه‌ها به مردم عرضه می‌کنیم.

پاکاری ادامه داد: ما وصیت‌نامه شهدا را مجلد و چاپ کرده‌ایم و در کتابخانه تخصصی ایثار و شهدا در بنیاد شهید موجود است و عموم مردم می‌توانند استفاده کنند. این کتابخانه مرکز خوبی به خصوص برای مراکز دانشگاهی است که می‌توان از آن به عنوان منبع و رفرنس مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: این کتابخانه شامل وصیت‌نامه شهدا، خاطرات ایثارگران، کلیه آثاری که هنرمندان و مولفین درباره ایثار و شهادت تولید کرده‌اند است.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ۱۲۸۰ گلزار شهدا در استان گیلان داریم درباره طرح ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: به همت کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا به جز ۶ مورد همه گلزارها ساماندهی شده اند و ۶ مورد هم در دست اقدام است و امیدواریم پایان امسال را پایان رسیدگی به طرح ساماندهی گلزارهای شهدا قرار دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه