معاون حج و زیارت گیلان: تمام کاروان‌های گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به پایان اعزام حجاج گیلانی در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه گفت: ۶ کاروان از حجاج گیلانی به حج امسال اعزام شدند.

معاون حج و زیارت گیلان:  تمام کاروان‌های گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

به گزارش ۸دی، رضا کریمی با اشاره به اعزام تمامی کاروان‌های گیلانی به حج امسال اظهار داشت: ۶ کاروان از زائران گیلانی خانه خدا در قالب ۳ پرواز در تاریخ ۱۸، ۱۹و ۲۰ مردادماه به حج تمتع امسال اعزام شدند.

معاون سازمان حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اولین پرواز زائران گیلانی به عربستان گفت: این پرواز شامل دو کاروان از شهرهای رشت و آستارا بود که در مجموع ۲۷۵ زائر در آن حضور داشتند.

کریمی اعلام داشت: در حج امسال ۸۲۴ زائر از استان گیلان شرکت کرده‌اند که ۷۹۴ نفر آن شامل حاجیان حج تمتع و ۳۰ نفر عوامل اجرایی حج امسال هستند.

وی با اشاره به حضور بیشتر بانوان گیلانی نسبت به سال‌های گذشته در حج امسال خاطرنشان کرد: امسال ۳۶۷ نفر مرد و ۴۲۷ نفر خانم از استان گیلان به حج اعزام شدند که بانوان سهم ۵۴ درصدی را به خود اختصاص دادند.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به میانگین سنی زائران گیلانی اعزام شده به عربستان عنوان داشت: ۵۵ درصد از زائرانی گیلانی بالای ۶۰ سال و ۴۵ درصد زیر ۶۰ سال هستند که جوان‌ترین آن‌ها ۲۶ و کهنسال‌ترین آن‌ها ۸۸ ساله است.

کریمی ضمن تکذیب عدم همکاری با کاروان‌های ایرانی از سوی کشور عربستان اعلام کرد: معطلی زائران در فرودگاه‌های مدینه و جده به‌دلیل قوانین امنیتی کشور عربستان و طی مراحل آن بوده است.

معاون حج و زیارت استان گیلان با اشاره به تاریخ بازگشت حجاج گیلانی بیت الله الحرام اظهار داشت: این حجاج ۳۰ الی ۳۲ روز بعد از اعزام یعنی در دهه سوم شهریورماه به استان گیلان باز می‌گردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه