رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

امروز با دیدن مدافعان حرم عاشورا را به چشم می بینیم/ رسالت جامعه پزشکی رفع مشکلات نیازمندان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امروز با دیدن ایثارگری های مدافعان حرم عاشورا را آشکارا به چشم می بینیم.

امروز با دیدن مدافعان حرم عاشورا را به چشم می بینیم/ رسالت جامعه پزشکی رفع مشکلات نیازمندان است

به گزارش ۸دی، جشن بزرگ ایثار به منظور تجلیل از ایثارگران آزاده، جانباز و  شاهد پیش از ظهر امروز در سالن آموزشی درمانی الزهرا(س) برگزار شد.

دکتر یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا، ایثارگران و جانباران اظهار کرد: شهادت و ایثارگری ها با روح اسلام عجین شده که شاهد اوج آن در واقعه کربلا، واقعه ای درخشان چون خورشید در تاریخ بشریت هستیم.

وی با اشاره به اهمیت  حضور حضرت زینب(س) در عاشورا تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام پیام آور  حرکتی تاریخی است، حرکتی که با هدف  وصال معبود اتفاق افتاده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه درگذشته فقط خبر حادثه عاشورا را در تاریخ خوانده و شنیده ایم گفت: امروز با دیدن ایثارگری فرزندان ایران در انقلاب، جنگ و به ویژه رشادت های مدافعان حرم، که حادثه عاشورا را برایمان تدائی کرده اند، عاشورا را آشکارا  به چشم می بینیم.

یوسف زاده چابک رسالت امروز جامعه پزشکی را  رفع مشکلات نیازمندان عنوان کرد و افزود: شرایط کلی کشور به گونه ای در مباحث فرهنگی و اقتصادی در فشار است اما مشکلات فرهنگ برای همگان ملموس نیست مگر برای آنان که دغدغه فرهنگی دارند.

وی با اذعان به اینکه یکی از مسائلی که می تواند فشارهای فرهنگی را دفع کند بزرگداشت و قدر دانی ایثارگران و شهدا در جامعه است گفت: فشارهای اقتصادی به مراتب بگونه ای است که نسبت به مسئله فرهنکی ملموس تر و مشهود تر است.

یوسف زاده با بیان اینکه وظیفه ما این است که جامعه خود را بسازیم تاکید کرد:  اگر هرکدام از ما بتوانیم در حوزه شغلی خود رسالت خود را شناخته و آن را اصلاح کنیم، می توانیم شاهد ایرانی آباد و پرثمر باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: ایران دارای پتانسیل بزرگی است که بزرگترین آن، مردم فهیم، ایثارگر و موج عظیم آنان در جامعه است که این ظرفیت ستودنی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه