به زودی هیچ شهری در اختیار داعش نمی‌ماند

سردار جعفری: شهید حججی همزمان با حرکت سخیف نمایندگان به داد عزت ملی ما رسید

جعفری گفت: دشمنان بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحریم‌های دفاعی و موشکی و قصد دارند که نیروهای مسلح کشور را تضعیف کنند.

سردار جعفری: شهید حججی همزمان با حرکت سخیف نمایندگان به داد عزت ملی ما رسید

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سردار محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت شهید حججی اظهار کرد: شهید حججی با خون پاکش انقلاب نوینی را در عرصه‌های فرهنگی، جهاد در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامی و حریم ولایت به وجود آورد.

وی افزود: شهادت این شهید بزرگوار را خدمت مردم مؤمن و انقلابی نجف‌آباد و خانواده این شهید تبریک عرض می‌کنم که چنین شهدایی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

*حججی‌ها محصول درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این همه شهیدی که در این شهرستان تقدیم انقلاب شده‌اند بدون تردید مدیون مجاهدت‌های گذشتگان هستند که امروز ثمره و میوه آن را شما می‌چینید و افتخار آن را به دیگر شهرها انتقال می‌دهید.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی موج می‌زند و این مدیون فداکاری و مجاهدت‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، خدا را شکر می‌کنیم که در زمان انقلاب اسلامی، اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی در منطقه و بسیاری از کشورهای اسلامی باعث افتخار است.

جعفری با بیان اینکه حرکت در مسیر انقلاب اسلامی افتخار بزرگی جهان تشیع است، بیان داشت: محصول درخت تنومند انقلاب اسلامی محسن حججی‌ها هستند که معرفت و شناخت از مکتب انقلاب و مکتب عاشورا به دست آوردند، رمز و رازی که دشمنان سال‌هاست به دنبال آن هستند و از درک آن عاجز هستند و این سؤال برای آنها وجود دارد که چطور ملتی پس از سال‌ها تحریم و فشار اقتصادی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد، این مدیون بزرگ‌پاسدار اسلام در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش است که الگویی برای انقلاب بزرگ اسلامی بود.

* جان‌فشانی جوانان مؤمن و انقلابی همچون شهید حججی

وی اضافه کرد: جهاد و شهادت امروز یک فرهنگ در ایران اسلامی است و خدای بزرگ را سپاسگزاریم که خدمتی کوچک به همه ایثارگران را به آنها داریم؛ شهید محسن حججی یکی از جوانان پاسدار ماست، امروز سپاه افتخار دارد که ده‌ها جوان مؤمن و انقلابی را در خود سازماندهی‌ کند و در نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و نیروی قدس این سازماندهی گسترده صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: عشقی که برای دفاع از اسلام در دل جوانان موج می‌زند به حماسه‌های دفاع مقدس بازمی‎‌گردد که شما جوانان شهرهای این استان در دو لشکر خط‌شکن پیروز به فرماندهی دو شهید یعنی حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی را به یاد دارید.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبنای توسعه و صدور انقلاب اسلامی در جهان شد، از آنجایی که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگی که امام خمینی (ره) احیاگر آن بودند هرگونه تهدیدی را حتی تهدید یک جنگ هشت‌ساله با آن گستردگی را به دشمنان بازگرداندیم و پس از پایان جنگ شاهد پیروزی‌های مختلف در سراسر منطقه بوده و هستیم.

* به زودی دیگر هیچ شهری در اختیار داعش نخواهد بود

جعفری خاطرنشان کرد: جنگ‌های ۳۳ روزه، هشت‌روزه و ۲۲ روزه به پیروزی قاطع انقلاب اسلامی ختم و نتیجه آن باعث بیداری مردم کشورهای منطقه شد تا اینکه دشمنان از ترویج فرهنگ اسلامی احساس خطر جدی کردند و از میان گروه‌های تند وهابی بهره‌برداری و با آموزش و پشتیبانی علیه انقلاب اسلامی سازماندهی کردند، چراکه می‌دانستند انقلاب اسلامی یک حرکت اعتقادی است، بنابراین فرقه‌های اقلیت وهابی و تکفیری را علیه ایران سازماندهی کردند.

وی ادامه داد: آنها داعش را در عراق و سوریه مقابل جبهه انقلاب اسلامی قرار دادند تا حاکمیت پس از صدام را در عراق ساقط کنند که به یاری خداوند متعال و با حمایت‌های جمهوری اسلامی این توطئه خنثی شد و امروز در عراق شاهد پیروزی‌های پی در پی انقلاب اسلامی هستیم و به زودی هیچ شهری در اختیار داعش نخواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: با تبعیت از فرهنگ بسیجی و درس‌های دفاع مقدس با سازماندهی یگان‌های مردمی در سوریه توطئه بزرگ تصرف سوریه خنثی شد و هنوز نبرد در سوریه ادامه دارد.

* نیروهای داعش سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از حلب به دست تکفیری‌ها درآمد اما با جنگی سخت امروز این شهر آزاد شده و نبرد در صحرای شرق سوریه و در تأمین مرزهای بین عراق و سوریه ادامه دارد؛ شهید حججی برای تأمین امنیت مرز سوریه و عراق که نقطه بسیار استراتژیکی برای آمریکا بود به شهادت رسید.

جعفری ابراز کرد: آمریکا داعش را به وجود آورد تا سرزمین‌های غرب عراق و شرق سوریه را به منطقه‌ای امن برای خود و ناامن برای اهل تسنن و شیعیان منطقه تبدیل کند تا از رشد انقلابی مردم منطقه جلوگیری شود.

وی متذکر شد: نیروهای داعشی و تکفیری سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند تا از این رژیم دفاع کنند؛ نبرد سختی که چندین سال است در منطقه راه انداخته‌اند وعده امام راحل برای آزادسازی قدس عزیز را زمینه‌سازی می‌کند.

* مکر دشمنان به خودشان بازگشته است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انسجام درونی و آمادگی‌های لازم در امت اسلامی در منطقه ایران، سوریه، عراق و منطقه با تهدیدات داعش به دست خود دشمنان به وجود آمده و این همان مکر الهی است که به خود دشمنان بازگشته است.

وی بیان کرد: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه بسیار حساس است که با خون شهدایی مثل محسن حججی‌ها به شهادت رسیده‌اند، این مقاومت هم ادامه دارد و هم روز‌به‌روز عمیق‌تر و دشمن‌شکن‌تر می‌شود؛ خدا را برای نعمت برخورداری از نیروهای مؤمن و انقلابی در ایران اسلامی و منطقه سپاسگزار هستیم.

جعفری تصریح کرد: دشمنان ما ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می‌دانند و در درون ایران نیروهای مؤمن، انقلابی و بسیجی را که قادر به دفاع از جمهوری اسلامی است هدف گرفته‌اند، آنها بعد از برجام که به خیال خود جلوی انرژی هسته‌ای را گرفتند به دنبال تضعیف توان دفاعی نظامی جمهوری اسلامی هستند.

* حماسه ۹ دی پیام حمایت از ولایت فقیه را به جهان صادر کرد

وی اضافه کرد: دشمنان فهمیده‌اند که تا به سراغ کانون قدرت در ایران نیایند نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، کانون این قدرت مؤلفه‌های زیادی دارد که نخستین آن اراده و ایمان ملت ایران است که در دفاع از جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: هجمه به این مؤلفه اصلی قدرت یعنی ایمان، اعتقاد و باورهای مردم در رأس کار دشمن قرار گرفته اما خدا را شاکریم که مردم از میهن اسلامی دفاع کرده و در خط مقدم آن مقام معظم رهبری از آن دفاع می‌کنند.

وی اظهار کرد: مؤلفه دوم رهبری و ولایت فقیه است که عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی که مردم در راستای فرامین ایشان حرکت می‌کنند، پیامی که مردم ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ مردم ایران به جهان صادر کرد حمایت از ولایت فقیه بود.

* شهید حججی همزمان با حرکت سخیف نمایندگان به داد عزت ملی ما رسید

جعفری افزود: توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح ما مؤلفه سوم است که دشمنان به دنبال تضعیف این توان هستند و بعد از برجام به سراغ تحریم‌های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح هستند؛ آنها می‌دانند که اگر این توان دفاعی و مولفه قدرت را تضعیف کنند می‌توانند جلوی حرکت انقلاب اسلامی سد کنند.

وی اذعان کرد: متاسفانه برخی در داخل توجهی به برنامه‌ریزی دشمنان ندارند و فریب وعده دشمنان را می‌خورند و به عمق توطئه و برنامه‌ریزی دشمنان برای تضعیف نظام توجهی ندارند؛ شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که ایران اسلامی شاهد حرکت سخیف نمایندگان بود که این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیفانه را خنثی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: عزت را باید در مردم، شهدا و ایثارگران جامعه جست‌وجو کنیم، دشمنان ما باید بدانند که هرچه فشارها و تحریم‌ها بر ایران بیشتر شود و هدف را توان نظامی قرار می‌دهند، همه مردم ما به سمت وحدت، انسجام و یکپارچگی بی‌نظیری حرکت می‌کنند و این لطف خداوند است که روحیه دشمن‌ستیزی در مقابل دشمنان وحدت‌آفرین است.

** فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش است

وی خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند ایران اسلامی مصداق آزادی بشریت، آزادی انسان‌ها و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است که برگرفته از مکتب عاشورا به مسلمانان و شیعیان است؛ هر کشوری افتخاراتی دارد که دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان از افتخارات بزرگ ملت ایران است، چراکه باورهای مردم با حفظ روحیه اقتدار از توان دفاعی نیروهای مسلح حمایت می‌کند.

جعفری تأکید کرد: شهدا در هر مقطع زمانی با خون خود نورافکن بزرگ و پرنوری را برای جامعه ما روشن می‌کنند و خدا را شکر می‌کنیم که فرهنگ شهادت روزبه‌روز در حال گسترش و تعمیم است؛ این آگاهی، بصیرت، اطمینان و عزم راسخ شهید حججی که با تقدیم سر مبارک خود به جوانان منتقل کرد و همسر بزرگ وی زینب‌گونه پیام این شهید را به جامعه منتقل می‌کند.

وی در پایان گفت: وقتی همسر شهید می‌گوید سر همسرش رفت تا روسری نرود، پیام اکثریت شهدا به جامعه بود، باید بدانیم این توصیه‌ها از طرف خانواده شهدا هوشمندانه است، چراکه هجمه‌های زیادی به باورها و اعتقادات مردم وارد می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه