نماینده مردم رودبار:

فرایند اداری مانع ایجاد نیروگاه سیکل ‌ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در رودبار/ مساعدت و ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاران ضرورت دارد

نماینده مردم رودبار گفت: شش سال است که نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی شروع‌شده اما فرایند اداری اجازه سرمایه گزاری نمی‌دهد.

فرایند اداری مانع ایجاد نیروگاه سیکل ‌ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در رودبار/ مساعدت و ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاران ضرورت دارد

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با انتقاد از از وجود فرایند اداری گره ساز در کشور اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران در کشور هستند که به دلیل فرایند اداری پروژه‌های آن‌ها به تعویق و یا به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به حضور سرمایه گزار در رودبار برای ایجاد و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: شش سال است که نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی را یکی از سرمایه‌گذاران شروع کرده اما فرایند اداری اجازه نداده که بخش خصوصی بتواند سرمایه گزاری کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب گفت: تازه پس از مدت‌ها به سرمایه گزار اعلام‌شده که زمینی که مقررشده تا نیروگاه ساخته شود در اختیار شرکتی بوده که برداشت شن و ماسه انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تلاش‌هایی صورت گرفت تا مجوز برداشت شن و ماسه از آن منطقه ابطال شود اما این اتفاق رقم نخورده، بیان کرد: ابطال این نوع معادن صرفاً باید در وزارتخانه صورت بگیرد گرچه دستور ابطال در استان مطرح شد اما موردپذیرش قرار نگرفت.

جمالی به‌ضرورت استقبال دستگاه‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در کشور ازجمله استان تأکید کرد و گفت: باید بررسی‌های لازم مبنی بر اینکه این سرمایه گزار قدرت اقتصادی لازم برای اجرای کار دارد یا خیر و یا مسائل مشابه سنجیده شود اما گذشت شش سال هم‌زمان کمی نیست و باید این نوع پروژه‌ها تعیین تکلیف و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر مساعدت به سرمایه‌گذاران و ایجاد رغبت در میان آن‌ها گفت: باید مسائل و سنگ‌اندازی‌ها در جلوی کار سرمایه‌گذاران برداشته شود و همه بتوانند در چارچوب قانون علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم موجب شکوفایی اقتصادی نیز بشوند.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با اذعان به اینکه باید همه کمک‌کار باشند و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بروکراسی‌های اداری و بعضاً غیر اداری باعث می‌شود که پیشرفت کارها کُند شوند و بهره‌وری از پروژه‌ها دست‌نیافتنی و یا دیر دست‌یافتنی شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه