خبرنگار: ابوالفضل شکری
شهردار رودسر در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

کارخانه بازیافت زباله رودسر با یک چهارم ظرفیت فعالیت می‌کند

شهردار رودسر گفت: کارخانه بازیافت زباله رودسر روزانه ظرفیت جذب ۲۰۰ تن زباله را دارد ولی در حال حاضر تنها ۵۰ تن زباله تحویل می‌گیرد.

کارخانه بازیافت زباله رودسر با یک چهارم ظرفیت فعالیت می‌کند

به گزارش ۸دی، حسن پورقربان صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: خبرنگاری به معنی تلاش، صداقت، ایثار و پیگیری در راستای حقوق عمومی مردم است.

وی افزود: خبرنگار باید فارق از هر گونه وابستگی باشد و مانند یک وکیل مطالبات مردم را دادخواست کند و مشکلات را به گوش مردم برساند.

پورقربان خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: امروز خبرنگاری که بیمه نیست و استخدام ندارد و مصونیت حقوقی ندارد و از وام کم بهره هم بی نصیب است و حقوقی ندارد و مورد بی مهری برخی هم قرار می گیرد به سختی بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را برقرار کند.

شهردار رودسر ادامه داد: خبرنگاران مظلوم، پرتلاش و کم توقع هستند و به مسئولان توصیه می کنم مسئولان توجه خاص به خبرنگاران داشته باشند.

وی تعداد خبرنگاران استان را ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ساماندهی کردن این تعداد خبرنگاران کار سختی نباید باشد من در رودسر این آمادگی را دارم که یک جایگاهی برای خبرنگاران فراهم کنم.

پورقربان ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله شهرداری رودسر اظهار کرد: بسیاری از پروژه های به اجرا در آمده در یک سال اخیر در رودسر بعد از انقلاب بی نظیر بوده اند.

وی لایروبی رودخانه های رودسر، آسفالت بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع، بازگشایی معابری که از آروزهای دیرینه مردم بوده است و … از پروژه های به اجرا درآمده عنوان کرد.

پورقربان افزود: نصب تلویزیون شهری در رودسر، نصب المان های مختلف در سطح شهر، کاشت بیش از ۵۰۰۰ هزار درخت و اصلاح هندسی خیابان ها، ساماندهی طرح سالم سازی دریایی رودسر و راه اندازی اولین زیپ لاین ساحلی کشور، شهربازی کودک و اجرا کمپ مسافر با هزینه های شهرداری، نگاه ویژه به تفکیک زباله از مبدأ و تولید کمپوست و .. از دیگر پروژه های اجرا شده توسط شهرداری بوده است.

شهردار رودسر ادامه داد: در دو سال گذشته ورودی زباله های رودسر در کارخانه کمپوست ۴۰۹۷۳ تن بوده است که ۲۲۷۶۲ تن بازیافت شده است که ری جکت آن ۱۸۲۱۰ تن بوده است که اعداد قابل توجهی است و یک حرکت بسیار خوب بوده است.

وی تأکید کرد: راه اندازی کارخانه کمپوست یک حرکت خوب بوده است و باید از کسانی که این کارخانه را ساخته اند تشکر کنیم البته مشکلاتی دارد که باید اورهال شود.

شهردار رودسر افزود: این کارخانه ظرفیت تحویل گیری روزانه ۲۰۰ تن زباله را دارد ولی در حال حاضر تنها ۵۰ تن زباله تحویل می گیرد که به این ترتیب امکان جذب زباله شهرهای همجوار را هم دارد.

پورقربان جابجایی بازار هفتگی در خیابان گلسار و بازگشایی معابر مجاور رودخانه و خیابان شهدا با توافق کامل مالکین را از پروژه های در حال اجرا عنوان و اظهار کرد: یکی از حرکت های خوب انجام گرفته بازگشایی انتهای بازارچه ماهی فروشان در پشت بانک ملی است و چند نقطه دیگر شهر هم در حال انجام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه