وجود یک میلیارد گرسنه در جهان/پایان فقر شدید و افزایش رفاه دو هدف جهانی

بانک جهانی با بیان این که هنوز یک میلیارد نفر گرسنه در جهان وجود دارد، اهداف دوگانه این بانک تا سال ۲۰۳۰ را پایان دادن به فقر شدید و افزایش رفاه همگانی دانست.

وجود یک میلیارد گرسنه در جهان/پایان فقر شدید و افزایش رفاه دو هدف جهانی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بانک جهانی جایم ساودرا جاندووی مدیر کاهش فقر و برابری بانک جهانی گفت: بیش از یک میلیارد نفر در جهان هنوز در فقر و گرسنگی زندگی می‌کنند و هم‌زمان با آن نابرابری در بسیاری از کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.

بانک جهانی می‌خواهد با برانگیختن حمایت ملی و جامعه بین‌الملل به دو هدف، پایان دادن عینی به فقر شدید در این نسل و تلاش برای برابری بیشتر برسد.

اهداف بانک جهانی برای پایان دادن همیشگی به فقر شدید و افزایش رفاه همگانی، تعیین چارچوب کاری آتی برای استراتژی کلان و گروهی بانک جهانی ،در اجلاس سالانه پیش رو در دستور قرار دارد، اما تاثیر گذاری واقعی این اهداف در میدان عمل  دیده می‌شود.

برای پایان بخشیدن به فقر شدید بانک هدف خود را کاهش تعداد افراد با درآمدی کمتر از ۱.۲۵ دلار به کمتر از ۳ درصد تا سال ۲۰۳۰ قرار داده است و شاخص رفاه همگانی جدیدی برای اندازه‌گیری رشد درآمد کمتر از ۴۰ درصد در هر کشور در حال توسعه استفاده خواهد شد.

این هدف برای رفاه همگانی ،التزام و تعهد به رشد و برابری تؤامان را  منعکس می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه