خبرنگار: ابوالفضل شکری
مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان:

نماز جمعه موجب مجد و عظمت اسلام می‌شود

مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان گفت: نماز جمعه با تدبیر حکیمانه الهی به نحوی تنظیم شده است که موجب مجد و عظمت اسلام می‌شود.

نماز جمعه موجب مجد و عظمت اسلام می‌شود

به گزارش ۸دی، علی اسلامی نژاد مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان ظهر جمعه در مراسم معارفه امام جمعه جدید لنگرود اظهار داشت: نماز جمعه با تدبیر حکیمانه الهی به نحوی تنظیم شده است که موجب مجد و عظمت اسلام می‌شود چون این نماز با اجتماع تشکیل می‌شود و اگر اجتماعی نشود منتفی است ضمن اینکه تدابیر شارع نشان می دهد که این نماز باید باشکوه برگزار شود.

وی افزود: نماز جمعه تنها نمازی است که برای آن شارع مقدس حریم قائل شده است یعنی تا شعاع ۶ کیلومتر هیچ نماز جمعه دیگری طبق مذهب ما نباید شکل بگیرد تا موجب پراکندگی اجتماع مومنین نشود.

مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: جلوگیری از کارگران برای رفتن به نماز جمعه از سوی کارفرمایان مذمت شده است و خوب است کارفرمایان مراعات حال کارگر نمازگزار را هم انجام دهد.

اسلامی نژاد با بیان اینکه تأکید شده است زندانیان غیرجانی را هم در نماز جمعه شرکت دهند گفت: امیرالمومنین (ع) فرموده اند خوب است در آستانه برگزاری نماز جمعه مومنین غذای کسالت آور استفاده نکنند تا شاداب باشند و نمازگزاران نباید غذای آزار دهنده دیگران را هم مصرف نکنند.

وی با بیان اینکه شارع نخواسته است با حداقل‌ها نماز جمعه برگزار شود اظهار کرد: ثمره نماز جمعه شکوهمندی آن است.

مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان گفت: جایگاه نماز جمعه از شئون امام معصوم(ع) است ولی در زمان غیبت فقیه واجد شرایط به نیابت از امام معصوم (ع) اقامه می کند و ائمه جمعه دیگر کشور منصوب از طرف ولی فقیه هستند و سلسله مراتب به جایگاه ولایت بر می گردد.

اسلامی نژاد با اشاره به برکات نماز جمعه افزود: امام خمینی(ره) نماز جمعه را از ثمرات خون شهیدان و از برکات انقلاب اسلامی و از نعمات بزرگ جمهوری اسلامی دانسته اند و رهبر انقلاب نماز جمعه را معجزه انقلاب و لیله القدر انقلاب دانسته اند.

وی نماز جمعه را آرامش بخش دل ها عنوان کرد و ادامه داد: همه مردم به برکت انقلاب اسلامی عظمت پیدا کردند اما مسئولان در قبال نماز جمعه یک وظیفه مضاعفی دارند.

مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه لنگرود از ائمه جمعه بزرگی برخوردار بوده است افزود: مرحوم آیت الله شمس که یک انسان دانشمند و عارف بودند و آقای صدیق هم که روحانی انقلابی، مبارز، صریح و صادق هستند و امروز آقای سلیمانی هم که عالمی فاضل و از امیدهای گیلان برای آینده هستند به عنوان امام جمعه جدید منصوب شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه