مدیر مسئول روزنامه جوان در رشت:

وقتی حزب‌الهی‌ها از مردم جدا زندگی کردند انتخابات را هم می‌بازند / متدینین باید فهم اجتماعی داشته باشند

مدیر مسئول روزنامه جوان در جمع مردم رشت گفت: وقتی حزب اللهی‌ها جدا زندگی می‌کنند، مدرسه جدا می‌روند و در مناطق خاص سکنی دارند باید بدانند که همین مردم در انتخابات از آنها رویگردان می‌شوند.

وقتی حزب‌الهی‌ها از مردم جدا زندگی کردند انتخابات را هم می‌بازند / متدینین باید فهم اجتماعی داشته باشند

به گزارش ۸دی، عبدالله گنجی شامگاه جمعه در یک نشست بصیرتی که پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حجتیه النصر کوی شهید دیانتی رشت برگزار شد اظهار داشت: نیروهای مومن و انقلابی نتیجه تلاش و فعالیت خود را در مراحل انتخابات خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مردم سالار است افزود: نتایج صندوق‌های رای در انتخابات محل سنجش جامعه است و ما باید نتیجه همه اعمال و رفتارمان را در پروسه مردم سالاری و انتخابات ببینیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اذعان به اینکه وزن حزب الله پای صندوق رای نشان داده می شود اظهار کرد: چرا حزب الله باید در همه‌ی اتفاقات و بحرانها هزینه اجتماعی را پرداخت کند.

گنجی با اشاره به روزهای آغازین پس از توافق برجام گفت: از روز اول، نیروهای انقلاب به آن بد بین بوده‌اند اما برخی هوشمندانه گفتند خوشبین نیستند و برخی‌ها به سردمداران آن توپیدند.

وی با بیان اینکه امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نگاه دولت با منتقدین یکی شده است خاطر نشان کرد: حزب الله باید از این یک صدایی استفاده کرده و به جای سرزنش دولتی‌ها، بگوید این آمریکاست که ۳٨ سال است دارد به انقلاب آسیب می‌زند.

گنجی با تاکید بر اینکه ما برای بازبینی ظرفیت نگاه مردم، نیاز به مذاکره در موضوعی غیرهسته‌ای نداشتیم تصریح کرد: روزی روحانی در مناظرات به سپاه توپید و آن را مانع به سرانجام رسیدن برجام دانست اما بعداز شلیک موشک به دیرالزور گفت ما تصمیم گرفتیم که این موشک ها زده شود و این به این معنی بود که  روحانی می‌خواهد بگوید ما هم هستیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه ما در این هم صدایی خاطره تلخ مذاکرات را یادآور شدیم گفت: کاش می‌گفتیم آفرین تو هم مثل ما هستی، زیرا باید مانع دوقطبی‌سازی در جامعه شویم.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اذعان به اینکه در تمام دو قطبی ها این حزب اللهی ها هستند که همیشه بدهکار بوده و باید پاسخ دهند گفت: نیروهای انقلابی قیودی دارد که طبیعی است نمی‌تواند از آن بیرون رود لذا نمی‌توانند خیلی از کارها را انجام دهد.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه متدینین فهم سیاسی و اعتقادی نسبتا خوبی دارند اما فهم اجتماعی ندارند بیان کرد: نتیجه این ضعف آن است که هزینه خود را باید در نتایج انتخاباتی ببینند.

گنجی گفت: وقتی حزب اللهی‌ها جدا زندگی می‌کنند، مدرسه جدا می‌روند، در مناطق خاص سکنی دارند یعنی مردم دیگر را دارای عیوبی می‌بینند فارق از اینکه در حکومت مردم سالارانه همین مردمی که دارای عیوب هستند باید نتیجه انتخابات را رقم بزنند و در نتیجه با این فاصله‌ها، مردم از نظر حزب‌الهی‌ها رویگردان می‌شوند.

گنجی با تاکید بر اینکه حزب الله باید کار اجتماعی را جدی بگیرد خاطر نشان کرد: مسئله اصلی مردمی که باید نتیجه انتخابات را ثمر دهند مسئله اجتماعی است که قشر خاکستری را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به دو نتیجه انتخابات در اسفند ۹۴ در تهران و مشهد گفت: چندی قبل از انتخابات مدیران رسانه به مناطق حاشیه نشین مشهد که در وضع اسف‌بار اقتصادی و محرومیت های چشم گیر سرکشی کردیم و گزارشی را خدمت رهبری بردیم که آقا دستور رسیدگی به وزیر کشور دادند و نتیجه اینکه قرار بر این شد تعدادی از دستکاههای غیر دولتی معضلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مردم آن دیار بعد از رفع مشکلات، فضای سیاسی را در کار اجتماعی انجام شده توسط گرایش مورد نظر دیدند، نتایج رأیشان با نتایج تهران متفاوت شد گفت: ظرفیت عظیم بسیج در اختیار حزب الله است لذا ثمره کار اجتماعی بسیج در صندوق های رای دیده خواهد شد چرا که در کشور ایران مردم سالاری واقعی انجام خواهد شد.

گنجی با تاکید بر اینکه اگر کار اجتماعی نکنید حزب الله یک اقلیت در کشور باقی خواهد ماند گفت: متاسفانه تفکر شکل گرفته در جامعه این است که همه‌ی پلشتی‌ها گردن ما انداخته می‌شود پس باید درصدد رفع آن باشیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان با تاکید بر اینکه نتایج انتخابات نشان داده که حزب الله باید بتواند نگاه عمومی را به خود جلب کند تصریح کرد: حزب الله باید به بدنه مردم وصل شود اگر نتواند ما در پروسه مردم سالاری باخته ایم زیرا خود را به بدنه اجتماع و مسائل اجتماعی وصل نکرده ایم.

گنجی گفت: اگر در عرصه اجتماع دچار تغییر در تاکتیک نشویم معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصل آمریکا با ایران مسائل هسته ای و موشکی نیست گفت: مشکل او با ایران بر سر هویت انقلابی ماست به همین دلیل است که سپاه را مورد تحریم قرار داده است.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور ما مسئله مدیریت است گفت: باید به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم چرا که با تکیه به غرب هر روز باید شاهد بتی جدیدی از آنها باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه