امام‌جمعه شفت:

دولت در چهار سال گذشته رونقی در مسکن نداشته است

امام‌جمعه شفت گفت: اگر مسکن رونق بگیرد همه‌چیز رونق خواهد گرفت و تغییر اسم راه گشا نیست بلکه باید تصمیمی درست و راهکاری انقلابی را در پیش گرفت.

دولت در چهار سال گذشته رونقی در مسکن نداشته است

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سید عبدالله هاشمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به سیر تکامل و عامل کرامت انسان اظهار کرد: رشد جسمی فرق بین انسان و حیوان نیست بلکه بعد انسانیت است که انسان را از حیوان منفک می‌کند.

وی بابیان اینکه باید با رعایت تقوای الهی سرشت خوبی‌ها را تعالی ببخشیم، افزود: باید سرشت و توان خوبی‌ها و نیکی‌ها را با اعمال و رفتار صالح و پسندیده جامه عمل پوشاند.

امام‌جمعه شفت با اشاره به فاصله گرفتن برخی‌ها از تقوا و سقوط آن‌ها از آدمیت، گفت: در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی انسان نیازمند تقوا است و اساس آن ایمان به خدا است.

هاشمی بابیان اینکه ایمان به آخرت و غیب از دیگر مبانی انسان برای رعایت تقوا است، متذکر شد: باید قیامت را به‌عین و با باور قلبی دید و با رفتار صالح خود را از پلیدی‌ها دور ساخت.

خطیب جمعه شفت بابیان اینکه انسان مؤمن خیال‌باف و افسانه گرا نیست، بیان کرد: معلوم نیست برخی‌ها برای اقامه نماز چرا عجله دارند و مدعی هستند باید نعمت‌ها و پاداش آن دنیا برایشان مهیا باشد.

هاشمی با اذعان به اینکه مقام شفاعت هم با شرایط خودش نصیب انسان می‌شود، گفت: اساس شفاعت با تلاش انسان گره‌خورده است و باید تلاش کرد و کاستی‌ها را رفع نمود.

وی بابیان اینکه انسان باقدرت فعلی و با چشم سر نمی‌تواند نعمت‌های الهی را درک کند، گفت: انسان باید با درک قلب و ایمان قلبی خدا را درک کند و با درک از آموزه‌های دینی خدا را به‌صورت واقعی درک کند.

امام‌جمعه شفت با تأکید بر اینکه انسان چیزی به‌عنوان خلوتگاه در دنیا را ندارد، گفت: در سایه رعایت تقوا و ایمان به خدای متعال همه‌چیز انسان تبدیل به ثواب و عبادت می‌شود.

هاشمی با اشاره به سلفی حقارت تنی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باخانم موگرینی گفت: برخی‌ها که نماینده مردم در مجلس هستند و عزت ایرانی را در نظر بگیرند و کسانیکه این خفت را مرتکب شدند باید عذرخواهی کنند و از این نوع رفتارهای حقارت آمیز تکرار نشود.

وی با اشاره به ولنگاری‌های فرهنگی یکی از مجریان صداوسیما و زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی گفت: اگر تقوا و ایمان به خدا وجود نداشته باشد جرم‌شناسی و غیره فایده‌ای ندارد و مردم انتظار دارند که دغدغه‌هایشان را پاسخ دهند.

امام‌جمعه شفت بابیان اینکه چهار سال در دولت روحانی مسکن رونقی نداشته، گفت: اگر مسکن رونق بگیرد همه‌چیز رونق خواهد گرفت و تغییر اسم راه گشا نیست بلکه باید تصمیمی درست و راهکاری انقلابی را در پیش گرفت.

هاشمی بابیان اینکه به متقاضیان مسکن مهر وام دادند اما مشکلاتشان حل‌نشده، گفت: مردم و متقاضیان مسکن گرفتارتر شده‌اند و اکنون فقط قسط دادن برایشان باقی‌مانده است.

وی بابیان اینکه ماشین حریم خصوصی نیست، گفت: از اقدام انقلابی نیروی انتظامی تقدیر می‌کنیم و از اینکه جلوی خاطیان گرفته می‌شود حمایت می‌کنیم.

خطیب جمعه شفت با اشاره به مشکلات کارگزاران در شهرک صنعتی شفت، گفت: کارگران و دست‌اندرکاران صنعت در شفت با مشکلات حقوق و بیمه دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اینکه نظام بانکی کشور و افزایش نرخ بهره کاهش پیدا نکند هیچ‌گاه قابل‌حل نخواهد بود.

وی با اشاره به فرماش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۶۰ درصد بنگاه‌های کوچک اقتصادی در کشور تعطیل هستند، گفت: دل بستن به خارج هیچ‌چیز را حل نخواهد کرد و روزبه‌روز شاهد افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستیم.

امام‌جمعه شفت با اشاره به عظمت مراسم تحلیف گفت: تلاش داشتن تا ایران را منزوی جلوه دهند درحالی‌که عصری که ما در آن هستیم در حال پسرفت از غرب است و با صدور انقلاب به کشورها نظم جهانی را اسلام در حال شکل دادن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه