یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان:

استفاده ابزاری از خبرنگاران مانع اجرای رسالت واقعی رسانه‌ها می‌شود

یکی از کارگزاران روابط عمومی گیلان گفت: استفاده ابزاری از خبرنگار و یا خبر یکی از دغدغه‌های جامعه خبری است که اجازه نمی‌دهد رسالت رسانه‌ای برای تبیین واقعیت‌ها اجرایی شود.

استفاده ابزاری از خبرنگاران مانع اجرای رسالت واقعی رسانه‌ها می‌شود

به گزارش ۸دی، سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، تجلیل از این قشر تاثیرگذار را فراتر از یک لوح دانست و اظهار داشت: هر ساله در چنین ایامی، متولیان امر با دعوت از چند مسئول عده ای از خبرنگاران را مورد تجلیل قرار می‌دهند و محتوای تکراری سخنرانی خود را با قالب‌های جدید عرضه می‌دارند و انگار خود مسئولیتی در این باره ندارند.

وی به دغدغه‌های خبرنگاران در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: استفاده ابزاری از خبرنگار و یا خبر یکی از دغدغه‌های جامعه خبری است که اجازه نمی‌دهد رسالت رسانه‌ای برای تبیین واقعیت‌ها اجرایی شود و بعضا متولیان امر با رپورتاژ کردن یا پرداخت حق العمل رسانه ها، استقلال رسانه را به شدت کاهش می‌دهند و مقیاس ارزیابی رسانه را تمجید از این و آن می دانند و یا در مراسم تجلیل از خبرنگار، از رسانه های واقع‌نگر نیز انتقاد می کنند.

وی دعدغه دیگر خبرنگاران را توزیع ناعادلانه آگهی ها و سهم اندک خبرنگاران دانست و افزود: ضرورت دارد مسئول توزیع آگهی ها در کشور با ایجاد شبکه منسجم از عملکرد سلیقه ای پرهیز نماید و هزینه آگهی های بخش های دولتی بطور متعارف توزیع شود.

این فعال رسانه ای، نداشتن ضمنانت شغلی و بیمه ای را یکی دیگر از دغدغه های خبرنگاران دانست و افزود: اگر متولیان ساماندهی خبرنگاران این قشر را تخصصی تقسیم بندی کنند آنوقت ارتباط بین دستگاه اجرایی با خبرنگار حوزه تخصصی با نگاه بین ماموریت سازمانی و رسالت خبرنگاری مطابقت خواهد داشت و نتیجه اش اغنای افکار عمومی خواهد بود.

علوی زمیدانی تکرار مکررات را برای تجلیل از خبرنگاران ناصواب دانست و افزود: انتظار می رود متولیان تجلیل از خبرنگاران با توجه به نقش ماموریت سازمانی از نگاه خبر به ماموریت خبرنگاران توجه کنند و ابزارهای حمایتی لازم را با بهره گیری از کمک های تقنینی،اجرایی و قضایی برای خبرنگاران فراهم نمایند تا این قشر آسیب پرهیز نه تنها طمعه ظاهر صفتان و مدعیان بی عمل قرار نگیرند بلکه زمینه استقلال خواهی رسانه ها فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه