نظر مردم گیلان درباره سلفی نمایندگان با موگرینی؛

یک معلم: یاد صف کشیدن مردم شوروی جلوی مکدونالد افتادم!/ یک شهروند: یک سلفی عادی بود، رسانه های دلواپس بزرگنمایی می کنند!

به سراغ اقشار مختلف مردم رفتیم تا نظر آنها در خصوص سلفی نمایندگان با موگرینی در روز تحلیف رئیس جمهور دوازدهم را جویا شویم.

یک معلم: یاد صف کشیدن مردم شوروی جلوی مکدونالد افتادم!/ یک شهروند: یک سلفی عادی بود، رسانه های دلواپس بزرگنمایی می کنند!

به گزارش ۸دی، حاشیه های مراسم تحلیف روحانی آنقدر زیاد بود که اصل مراسم را به حاشیه برد و هنوز یکی از داغ ترین مباحث محافل سیاسی، خانوادگی و حتی قهوه خانه ها سلفی تعدادی از نمایندگان مجلس با موگرینی است.

از این رو خبرنگار ۸دی به سراغ اقشار مختلف مردم در گیلان رفته است تا نظر آنها در خصوص سلفی نمایندگان با عضو سمبلیک اتحادیه اروپا در روز تحلیف رئیس جمهور دوازدهم را جویا شود.

یک معلم با اشاره به جمله معروف رئیس جمهور در ایام انتخابات که گفته بود من روی رای مردم تهران حساب ویژه‌ای باز کردم، چون تنها گروهی هستند که از روی عقل و دانش رای می‌دهند! اظهار داشت: جمله ای کاش تمام مردم ایران شعور مردم تهران را داشتند رونمایی شد.

وی افزود: با دیدن صحنه صف بستن نمایندگان ملت برای سلفی با موگرینی یاد صف ۷ کیلومتری مردم شوروی جلوی مک دونالد افتادم،

یک کارمند که اصرار داشت بنویسید از طرف یه شهروند، از طرف یه هم وطن که اومده چهار کلمه حرف بزنه گفت: از نمایندگان مردمی که رأی (تکلیف) خود را به مبلغی ناچیز فروخته‌اند چه انتظاری بیش از این هست؟

وی افزود: نمایندگان سلفی بگیر نماینده‌ی همان مردمی هستند که رفته رفته دچار تغییر ذائقه شده‌اند و چه خوب گفته‌اند چیزی که عوض دارد گله ندارد.

یک دانشجو با لحنی طنز آمیز اظهار کرد: به نظر من اصلا عکسهایی که گرفته شده است ربطی به سلفی با موگرینی نداشته و فقط یک رسمی بوده که بعد از هر جلسه نماینده ها با هم عکس میگیرند و به صورت کاملا اتفاقی خانم موگرینی هم در آن عکسها تصویرش افتاده است.

وی افزود: وقتی هم که نماینده های عزیز و ارزشی مان متوجه شدند که پشتشان یا جلویشان آن بانو ( موگرینی ) ایستاده همه شان در تلاش بودند که جای خود را تغییر دهند و خشم و نفرتشان را از طریق دوری گزیدن از نماینده اتحادیه اروپا نشان دهند.

یک شهروند نیز ابتدا با لحنی طنزآمیز گفت: یک سلفی عادی بود، رسانه های دلواپس الکی دارند بزرگنمایی می کنند، در واقع جمع بندی سلفی های قبلی بود.

وی در ادامه افزود: سهل اندیشی و عادی سازی کار این قشر است و طبیعتا با این پاسخ ها روبرو خواهید شد اگر به آنها اعتراض کنید، گاهی با شلوغ کاری سر حقیقت را می برند و گاهی با سهل انگاری و ساده سازی حقیقت را وارونه جلوه می دهند. حقیقت ماجرا غرب زدگی و غرب پرستی است و دیگر هیچ.

یک دکترای علوم سیاسی با بیان اینکه گمان می کنم که هر چه بررسی می کنیم بیشتر به این نتیجه می رسیم که پیشرفت و سربلندی یک مجموعه ی بشری و یک ملت به داشتن هویت و شخصیت مستقل ملی و دینی گره خورده است اظهار داشت: استقلال هویت به معنای بسته بودن نیست بلکه به معنی داشتن راهی است برای رفتن که فارغ از میل و خواسته های کوتاه مدت این و آن؛ یک ملت را از بحران های سخت اجتماعی و سیاسی و حتی فردی عبور می دهد.

وی افزود: سلفی مشهور در مجلس شورای ما نشان داد که عده ای از رجال محترم این کشور از چنین امری بهره ی زیادی نبرده اند و از آن جا رانده و در این جا مانده اند و اگر این هویت مستقل فکری و فرهنگی در این رجال پاگرفته بود و ریشه داشت هیچ گاه یک نماد غربی این گونه مدهوششان نکرده بود!

یک کشاورز که این دست مسائل را فرعی می دانست گفت: سلفی نمایندگان با موگرینی مانند سایر مسائل حاشیه ای به نفع دولت تمام شد زیرا آنقدر حاشیه ایجاد کرد که همه یادشان رفت حالا دیگر چین هم ایران را تحریم کرده است در حالی که این تحریم ها ربطی به مادر تحریم ها هم ندارد.

یک کارآفرین که صاحب یک مجتمع تولیدی مرغداری است اظهار داشت: به اعتقاد من بازتاب این عمل آداب معاشرت است، این تصاویر بازتاب عملکرد یه شخص نیست، بازتاب تمام آرایی ست که به این افراد داده اند.

وی افزود: وقتی به شام و ناهار به جای رزومه و برنامه و شخصیت افراد رای می دهیم، نتیجه اش می شود همین که دیدید.

یک دانشجو گفت: من کاری به بازیهای سیاسی ندارم اما خیلی برایم ذلت بار است نمایندگان مجلس کشور مقتدرم در جهان برای عکس گرفتن با کسی که اولا جایگاه آنجنانی در جهان ندارد ثانیا همان مقام هم کاملا فرمایشی است صف بایستند و آنچنان ذوق کنند که مضحکه جهان بشویم.

یک عکاس با لحنی گلایه آمیز گفت: امان از دوربین ها که هر نوع عکسی را ثبت می کنند، گاهی باعث غرور و گاهی هم باعث سرشکستگی می شوند، یکی به شوق دیدار ارباب بی سرش، سر به زیر تیغ می دهد و دیگری با سری بالا لحظات حقارت یک ملت را ثبت می کند، حیف قطره ای‌ خون که برای همچین افرادی ریخته شود.

وی افزود: این نمایندگان نه از آسمان به زمین می‌ افتند‌ و نه انتصابی هستند، وقتی بدون فکر و شناخت، لیست بگذاریم‌ جلوی خودمان و رای بدهیم و معیار درستی برای انتخاب هایمان نداشته باشیم، چنین نتیجه ای‌ چندان هم دور از انتظار نیست، نکته جالب این است که خیلی از افرادی که به لیست امید رای داده اند، این رای دادن را به روی خودشان هم نمی آورند.

یک کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه خطر همواره در کمین بوده و اگر مردم بیدار نشوند خطرناک است گفت: هر کسی تاریخ مشروطه را مطالعه کند ناراحت می شود و با خود می گوید مردم آن زمان چه بی هویت و تو خالی هستند ولی این حرکات نمایندگان من را برد به آن دوران و دیدم که امکان پذیر هست حتی در عصر انفجار اطلاعات این دست اقدامات صورت پذیرد.

یک مهندس برق اظهار داشت: در نظر حقیر اولا نماینده مجلس که وکیل مردم است باید فرد پر تلاشی باشد و اگر اینگونه بود طبعا وقتی برای سلفی گرفتن ندارد.

وی افزود: ثانیا اگر این عکس گرفتن منحصرا بین نمایندگان صورت می گرفت می شد برایش توجیهی مثل عکس یادگاری نمایندگان یک دوره و یا امثالهم آورد، اما اینکه عده ای از نمایندگان مجلس کشوری مثل ایران سر و دست می شکنند تا با یک بانوی دموکرات مهمان آن هم با آن سبقه؛ سلفی بگیرند شرم آور بوده و تا حدودی می تواند نشانگر ضعف شخصیتی و عدم توجه به موقعیت شغلی خودشان باشد.

یک شهروند با بیان اینکه من تحصیلات مرتبطی ندارم گفت: اما تا آنجایی که می دانم مجلس یا کنگره هر کشوری مهم ترین مرکز سیاسی آن مملکت است و جایگاه بزرگانی است که با توجه به سوابق و تحصیلات و تخصص گرد هم می آیند تا برای مردم و به جای مردم تصمیمات مهم بگیرند.
وی با اشاره به اینکه این آقایان مشتاق و خوشحال از مطرب خانه ها و کف خیابان جمع نشده اند افزود: اینان مردانی هستند که با سوابق طویل از فیلترهای عظیم گذشتند و صلاحیت حضور در این مجلس و قبل و بعد از انتخابات را گرفتند.

این شهروند با بیان اینکه فیلتر ها غلط است و نباید صرف جانبازی و رزمندگی و… دلیل تایید صلاحیت بشود اظهار داشت: باید نگاه های حزبی را کنار بگزاریم، که مسخره ترین قسمت سیاست ایران ۲ حزب مطرحی هستند که از اصل یکی اند اما با توجه به تضاد راه و روش کسب منافع در جدالند، باید انسان ها بر اساس شایستگی و صلاحیت شان انتخاب شوند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه