امام جمعه موقت رشت مطرح کرد:

خدشه دار شدن عزت جامعه با عمل ننگین نمایندگان مجلس/ تحریم های پی در پی نتیجه اعتماد به آمریکا است

امام جمعه موقت رشت گفت: توکل این دولت باید به مردم و خداوند باشد، تحریم های روز به روز نتیجه اعتماد به دشمنان و آمریکا است.

خدشه دار شدن عزت جامعه با عمل ننگین نمایندگان مجلس/ تحریم های پی در پی نتیجه اعتماد به آمریکا است

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر پس از دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند از امتم زمانی که مشرک شوند می ترسم.

وی در تبیین شرک مسلمین گفت: این نوع شرک گاهی در میان متدینین وجود دارد و آن در روایات به ریا تعبیر شده است، تشخیص این نوع شرک بسیار سخت است.

امام جمعه موقت شهر رشت با بیان اینکه حتی در نماز نیز می شود ریاکار بود افزود: علما و معصومین می فرمایند اگر شخصی در حضور دیگران رکوع و سجود نماز خود را طولانی تر کند دچار شرک و ریا شده است.

شفیع زاده با گریزی به روایات معصومین خاطر نشان کرد: شرک خفی، شرک سِر و اصغر، شریک کردن شخصی در ملک خداوند است، این مسئله به حدی ظریف است که انسان متدین گاهی از آن غفلت می کند، انسان باید همه اعمال خود را به منظور قربه الی الله انجام دهد.

خطیب جمعه شهر رشت با اشاره بر راههای جلوگیری از شرک خفی گفت: یکی از این راهها اخلاص در انجام امور است، دیگران ‌را در انجام کارهای خود نادیده بگیریم، و همه اعمال ما برای خداوند باشد و انتظار تمجید از کسی جز خداوند نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل سخت اما شدنی است مطرح کرد: عبادات امیرالمومنین زبان زد است چرا که اخلاص در عبادات ایشان موج می زد، علی(ع) برای رفتن به بهشت یا ترس در جهنم نماز نمی خواند بلکه خداوند را شایسته پرستش می دانست و او را عبادت می کرد و این مصداق تمام عیار یک بنده مخلص است.

شفیع زاده با تاکید بر اینکه انسان مخلص کاری را برای دیده شدن از سوی افراد انجام نمی دهد گفت: انسان ریاکار در ظاهر و باطن شخصیتی متفاوت دارد، اما امام صادق(ع) انسان مومن را شخصی معرفی می کند که در ظاهر و باطن زندگی خود به یک شکل است.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انفاق گاهی باید سری و گاهی علنی باشد گفت: معصومین علیهم السلام تاکید می کنند برای اینکه عمل خداپسند انفاق را به مردم بیاموزیم گاهی باید آشکارا و نه از روی ریا انفاق کنیم.

وی با بیان‌اینکه رویه مدیریتی جدیدی در کشور ایجاد شد اظهار کرد: دولت دوازدهم شکل گرفت و تغییرات اساسی در این دولت لحاظ شد و بیش از نیمی از مدیریت کلان کشور دستخوش تحول قرار گرفت‌.

وی با بیان اینکه این تحولات به تمام مدیریت های خرد و کلان کشور سرایت می کند تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای کابینه تغییر کرده است و این مسئله تحولات جدیدی را در ساختار مدیریتی کشور پدید خواهد آورد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این توصیه ها منشور راه دولت است، اگر دولت به این توصیه ها عمل کند در پایان دولت دوازدهم می تواند مشکلات کشور و مردم را حل کند.

شفیعی زاده افزود: دولت باید این مسئولیت را امانتی از سوی مردم بداند و در امانت داری بکوشد، این یک طوقی بر گردن رئیس جمهور است که رهبر انقلاب بنابر توصیه های امیر المومنین(ع) به رئیس دولت دوازدهم سفارش کرده است.

 

وی با بیان اینکه دولت باید نسبت به عملکرد اجرایی خود پاسخگوی مردم باشد گفت: رهبر انقلاب به رئیس جمهور توصیه کرد که مدیریت باید مردمی باشد، وزرا، وکلا، استانداران و فرمانداران باید درب ها را به روی مردم بگشایند نه اینکه از پشت میز یا تلفن به مدیریت بپردازند.

امام جمعه موقت شهر رشت اظهار کرد: دولت اسلامی باید به مشکلات مردم توجه کند، دولت باید به نیروهای مومن و انقلابی توجه کند حتی اگر با نوشته ها و انتقادات به آنها نیش بزنند چرا که این نقدها از روی تکلیف است‌‌.

شفیع زاده با بیان اینکه نیروهای انقلابی همواره پشت نظام ‌ایستاده اند خاطر نشان کرد: برای برون رفت از مشکلات با کار جهادی می توانیم بر این مشکلات فائق آییم، در پیشرفت کارها باید به خدا توکل و جهاد کنیم.

خطیب جمعه شهر رشت با تاکید بر اینکه توسل به دشمن، پایین آورنده عزت نفس و موجب حقارت جامعه اسلامی است، گفت: توکل این دولت باید به مردم و خداوند باشد، تحریم های روز به روز نتیجه اعتماد به دشمنان و آمریکا است.

وی با اشاره به سه محور جهت گیری دولت اسلامی گفت: باید از اندوخته های تجربی گذشته خود نهایت استفاده را داشته باشیم، پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل با دنیا وکمک کردن به کشورای مختلف و ظهور با صلابت با دشمنان و نظام سلطه سه جهت گیری دولت اسلامی و یک اصل قرآنی است.

وی با اذعان بر اینکه برخی جنبه های مراسم تحلیف تا کنون بی سابقه بود اظهار کرد: از نکات خوب مراسم تحلیف حضور روسای کشورهای مختلف است، اما حاشیه هایی که در آن بوجود آمد و باید هم گسترده میشد از نقاط ضعف بود.

وی با اشاره به عمل ننگین نمایندگان مجلس افزود: عزت جامعه اسلامی نباید این گونه خدشه دار می شد، ما معتقدیم هندسه قدرت جهانی را بر هم زدیم و یک ضلع جدید به آن افزودیم، هر فرد یک عزت فردی و یک عزت اجتماعی دارد که این عزت را شهدا به ما داده اند ، نمایندگان حق ندارند عزت اجتماعی را خدشه دار کنند.

وی خطاب به نمایندگان مردم گفت: نمایندگان باید برای تایید وزرای پیشنهادی به صلاح مردم دقت کنند و صلاحیت و شایستگی وزرا را احراز کنند تا کابینه ای شکل بگیرد که کاستی های مردم را مرتفع کند.

 

وی با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه برای سرکوب داعش نیست تصریح گرد: این ها به دنبال نجات داعش هستند، این ها با آگاهی کامل و برنامه ای حساب شده به دشمنی با نیروهای انقلابی و مسلمان پرداختند، آمریکا همیشه منافع خود را در نظر میگیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد آمریکا بر سر برجام و تحریم ها نیست گفت: رویکرد و تقابل آمریکا با ما بر سر اعتقاد ماست، تحریم های آمریکا هدفمند است و مقابله با سپاه پاسداران است که در داخل و خارج الگو سازی کرده است.

وی افزود: حشدالشعبی و انصار الله برگرفته از الگوی سپاه پاسداران است، خمیر مایه حزب الله لبنان آموزه های سپاه پاسداران است، آمریکا می داند که سپاه حامی ولایت است و این را به جوامع اسلامی منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه